Wiadomości
Wizz Air uznany za najgorszą linię lotniczą w Wielkiej Brytanii
W ankiecie przeprowadzonej wśród tysięcy klientów Wizz Air otrzymał tylko jedną gwiazdkę na pięć za wrażenia z wejścia na pokład, atmosferę w kabinie i komfort siedzenia.
Rozstaw siedzeń w tanich liniach lotniczych – różnica między dwoma rzędami w standardowej klasie ekonomicznej – wynosi 28 cali, czyli około dwóch cali mniej niż ma konkurencyjny Ryanair.
W którejkolwiek z pozostałych kategorii rankingu przeprowadzonego przez „Which?”, w tym stosunku jakości do ceny i czystości Wizz Air otrzymał nie więcej niż dwie gwiazdki.
Wizz Air obsługuje loty krótkodystansowe z ośmiu lotnisk w Wielkiej Brytanii, w tym Birmingham, Edynburga, Gatwick i Luton.
Ogólny wynik linii lotniczej wynoszący 48% wśród klientów plasuje ją na samym dole rankingu „Which?”, to niżej niż Ryanair (52%), Eurowings (53%) i British Airways (56%).
Jet2.com uzyskał najwyższy wynik (80%) w badaniu, wyprzedzając Turkish Airlines (78%).
„Which?”, to organizacja non-profit zajmująca się doradztwem konsumenckim, która w październiku 2022 r. przeprowadziła ankietę wśród 8046 dorosłych Brytyjczyków na temat ich doświadczeń z podróżami lotniczymi w ciągu ostatnich dwóch lat.
Grupa konsumencka ostrzegła klientów, aby unikali linii lotniczych oferujących klientom złe wrażenia.
Redaktor ds. podróży, Rory Boland, powiedział: „Podczas gdy linie lotnicze, takie jak Jet2.com, wyróżniają się, oferując doskonałą obsługę klienta i niezawodną obsługę, zbyt wielu ich konkurentów ciągle im nie dorównuje”.
„Jeśli na Twojej trasie są dostępni przewoźnicy alternatywni, unikaj Wizz Air, ponieważ słabe wyniki w zakresie obsługi klienta oznaczają, że prawdopodobnie pozostaniesz pomocy w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu”.
Urząd Lotnictwa Cywilnego stwierdził, że ma „poważne obawy” dotyczące „niedopuszczalnego” zachowania Wizz Air w grudniu.
Pasażerowie linii lotniczej są bardziej narażeni na eskalację poważnych skarg niż ci, którzy podróżują z innymi przewoźnikami.
Rzecznik Wizz Air powiedział: „W Wizz Air robimy wszystko, co w naszej mocy, aby pasażerowie dotarli do celu na czas i z minimalnym opóźnieniem”.
„Wizz Air dysponuje flotą zupełnie nowych, najnowocześniejszych samolotów Airbus, których średni wiek wynosi 4,6 roku, które zapewniają pasażerom komfort, przestrzeń i nowoczesne wnętrza”.
„Każdy samolot jest czyszczony po każdym locie i głęboko czyszczony każdej nocy”.
Zobacz też:
Tymczasem British Airways stwierdziło, że ankieta „przeprowadzona w jednym z najtrudniejszych okresów w światowym lotnictwie, dokładnie odzwierciedla opinie dziesiątek milionów klientów, którzy zdecydowali się z nami latać”.
„Chociaż nie twierdzimy, że wszystko robimy dobrze za każdym razem, nadal jesteśmy doceniani za oferowane przez nas usługi” – powiedział rzecznik British Airways.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Czytaj poprzedni artykuł: Asda i Morrisons nakładają limity na zakup warzyw i owoców | Czytaj następny artykuł: Największy brytyjski supermarket da pracownikom trzecią podwyżkę w ciągu roku |