Zaloguj się Załóż konto

Najtańsze artykuły w supermarketach w UK podrożały o 21,6% w ciągu roku

Najtańsze artykuły w supermarketach w UK podrożały o 21,6% w ciągu roku Ceny najtańszych artykułów w supermarketach w Wielkiej Brytanii wzrosły o oszałamiające 21,6% w ciągu jednego roku, powodując, że jeszcze bardziej odczuwają inflację żywności.

Ceny najtańszych artykułów w supermarketach w Wielkiej Brytanii wzrosły o oszałamiające 21,6% w ciągu jednego roku, powodując, że jeszcze bardziej odczuwają inflację żywności.

Badanie przeprowadzone przez Which? pokazało, że rosnące koszty tańszych artykułów znacznie przekroczyły ogólną inflację artykułów spożywczych wynoszącą 15,9% we wszystkich głównych supermarketach.


Obejmuje to średnią cenę mleka, która wzrosła o 26,1%, oraz kiełbasy wieprzowe, które wzrosły z 80 pensów do 1,27 GBP w Asda.

Inne duże wzrosty cen obejmują musli Sainsbury's, które wzrosły z 1,20 GBP do 2,25 GBP, natomiast cena marchwi z puszki wzrosła o 63% z 20 pensów do 33 pensów w Tesco.

Cena sera wzrosła ogółem o 23,8%, ale niektóre pojedyncze rodzaje sera podrożały nawet o 96,6%.

Najnowsze badania sugerują, że ci, którzy prawdopodobnie już walczą o wyżywienie swoich rodzin i opłacenie rachunków podczas kryzysu związanego z rosnącymi kosztami utrzymania, są nieproporcjonalnie dotknięci najostrzejszymi podwyżkami żywności.


Dla porównania, ceny towarów markowych wzrosły o 13,2% w ciągu roku, a ceny marek własnych premium wzrosły o 13,4%, natomiast standardowe artykuły marek własnych podrożały o 18,9%.

Sue Davies, szef polityki żywnościowej w Which? powiedział: „Oczywiste jest, że koszty żywności wzrosły w ostatnich miesiącach, ale nasz wskaźnik inflacji pokazuje, jak najbardziej ucierpiały gospodarstwa domowe polegające na najtańszych produktach supermarketów”.

Zobacz też:


„Supermarkety muszą działać i Which? wzywa ich do zapewnienia każdemu łatwego dostępu do podstawowych, niedrogich produktów spożywczych w pobliskim sklepie, szczególnie w obszarach, gdzie ludzie są najbardziej potrzebujący”.

„Supermarkety muszą również zrobić więcej, aby zapewnić przejrzystość cen, umożliwiającą ludziom łatwe ustalenie, które produkty oferują najlepszą wartość, i ukierunkowanie swoich promocji na wsparcie osób, które naprawdę borykają się z trudnościami”.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Moneta o nominale 50 pensów warta 1500 funtów. Sprawdź, czy masz ją w portfelu
 Czytaj następny artykuł:
Rekordowa liczba osób ubiegających się o azyl w Wielkiej Brytanii