Zaloguj się Załóż konto

Tysiące klientów banku mogą stracić gotówkę, jeśli nie wykonają szybkiego telefonu

Tysiące klientów, którzy mają konto oszczędnościowe w jednym z banków w Wielkiej Brytanii mogą stracić gotówkę, jeśli nie wykonają szybkiego telefonu.

Tysiące klientów, którzy mają konto oszczędnościowe w jednym z banków w Wielkiej Brytanii mogą stracić gotówkę, jeśli nie wykonają szybkiego telefonu.

Klienci korzystający z bankowości Sainsbury's Bank mogą stracić dodatkowe oszczędności, pomimo podwyższenia stóp procentowych.


Jak się okazało, dostawca konta nie podnosi stawek na koncie ISA o zmiennej stopie procentowej, chyba że klient zadzwoni i o to poprosi.

Osoby mające oszczędności na tym koncie korzystają z oprocentowania 0.7% zamiast reklamowanych 2,85%. Dopiero po zadzwonieniu do banku stopa zostanie podwyższona.

W ciągu roku, jeśli na konto ISA wpłacono 20 000 funtów, czyli maksymalną kwotę, jaką można wpłacić, różnica między stawką 0,7% a stawką 2,85% wynosi aż 430 funtów.

Bank potwierdził dla This Is Money, że klienci ISA muszą skontaktować się z nim telefonicznie lub za pośrednictwem bezpiecznej wiadomości online, aby zwiększyć odsetki na swoich kontach.


Rzecznik Sainsbury's Bank powiedział The Sun: „Jesteśmy bardzo przejrzyści w kwestii wszystkich naszych stawek online i możemy zastosować nowe stawki na żądanie”.

Bank powiedział również, że jeśli dokona jakichkolwiek zmian w stopach procentowych, skontaktuje się z zainteresowanymi klientami, aby ich o tym powiadomić i opublikuje wszelkie zmiany, w tym nowe stawki, na swojej stronie internetowej.

Oprocentowanie na kontach oszczędnościowych powinno wzrosnąć po tym, jak Bank Anglii podniósł swoją podstawową stopę procentową 10 razy z rzędu.

Stopa procentowa została podwyższona z 3,5% do 4% w lutym w celu walki z wysoką inflacją.


Podwyżka podstawowej stopy procentowej zazwyczaj powoduje, że banki podnoszą oprocentowanie na oszczędzających – choć zwykle działają one znacznie wolniej niż przy podnoszeniu oprocentowania pożyczek.

Wczoraj Komisja Skarbu napisała do Barclays, HSBC UK, Lloyds Banking Group i NatWest Group, aby wyjaśnić, dlaczego niektóre z ich oprocentowań oszczędności są nadal znacznie niższe niż stopa bazowa Banku Anglii.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
W Anglii odnotowano najsuchszy luty od 30 lat
 Czytaj następny artykuł:
Ciało dziecka znalezione podczas poszukiwań noworodka w UK