Zaloguj się Załóż konto

Rząd sprawdzi, dlaczego niektóre osoby w UK nie otrzymały wczorajszego testowego alertu o nagłych zagrożeniach

Rząd rozpoczął przegląd, mający na celu wyjaśnić, dlaczego niektóre telefony nie otrzymały wczorajszego ogólnokrajowego alarmu testowego.

Rząd rozpoczął przegląd, mający na celu wyjaśnić, dlaczego niektóre telefony nie otrzymały wczorajszego ogólnokrajowego alarmu testowego.

Chociaż miliony ludzi w całym kraju otrzymały alarm testowy i wiadomość na swoich telefonach o godzinie 15:00, wielu użytkowników stwierdziło, że go nie otrzymało.


10-sekundowy alarm powinien zabrzmieć na wszystkich urządzeniach 4G i 5G, które były włączone i nie były w trybie samolotowym.

Jednak wiele osób napisało w mediach społecznościowych, że nie otrzymało powiadomienia, a niektórzy twierdzili, że przyszło wcześniej lub później.

Sieć komórkowa Three również poinformowała na Twitterze, że wielu ich klientów nie otrzymało alertu testowego.

Alarm był testem nowego rządowego systemu ostrzegania o zagrożeniach, w ramach którego miliony ludzi mieli usłyszeć dźwięk alarmu ze swoich telefonów i otrzymać wiadomość tekstową z ostrzeżeniem.


Nowy system ma ostrzegać ludzi o „zagrożeniu życia” w pobliżu, a wstępne testy skupiają się na powodziach i ekstremalnych warunkach pogodowych.

System będzie używany do ostrzegania przed ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, takimi jak gwałtowne powodzie lub pożary.

Może być również używany podczas incydentów terrorystycznych lub sytuacji kryzysowych związanych z obroną cywilną, jeśli Wielka Brytania zostałaby zaatakowana.

Minister odpowiedzialny za system Oliver Dowden powiedział, że będzie on używany tylko w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia.


Właściciel telefonu otrzyma szczegółowe informacje na temat sytuacji awaryjnej wraz z poradami, co robić i jak szukać pomocy.

Testowy alarm miał się włączyć na prawie każdym smartfonie w Wielkiej Brytanii o godzinie 15:00 w niedzielę 23 kwietnia, jednak na wielu nie zadziałał.

Urząd Rady Ministrów przyznał, że nie wszyscy, którzy powinni byli otrzymać ostrzeżenie, otrzymali to ostrzeżenie i że będzie współpracować z dostawcami sieci, aby się dowiedzieć dlaczego.


Publikując na Twitterze, rzecznik napisał: „Chociaż zdecydowana większość kompatybilnych telefonów otrzymała ostrzeżenie, zdajemy sobie sprawę, że bardzo niewielka część użytkowników mobilnych w niektórych sieciach go nie otrzymała i przyjrzy się temu w ramach naszego przeglądu testu”.

Dodał też, że rząd przyjrzy się również, dlaczego niektórzy ludzie otrzymali go w niewłaściwym czasie.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Miliony mieszkańców UK mogą oszczędzić 200 GBP na Internecie, jednak o tym nie wiedzą
 Czytaj następny artykuł:
Miliony mieszkańców UK otrzymają dodatek 301 GBP w ciągu kilku dni