Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Tesco może łamać prawo dotyczące cen w supermarketach

Według grupy konsumenckiej Which? Tesco może łamać prawo dotyczące sposobu wyświetlania cen dla produktów z Clubcard.

Grupa twierdzi, że największy supermarket w Wielkiej Brytanii nie wyjaśnia kupującym ceny jednostkowej ofert wystarczająco jasno, co utrudnia im określenie najtańszego produktu.


Which? zgłosił supermarket do regulatora, Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA).

W odpowiedzi Tesco stwierdziło, że przestrzega wszystkich obowiązujących zasad i nazwało roszczenia Which? „bezpodstawnymi”.

Obawy koncentrują się na stosowaniu przez detalistów tak zwanych cen jednostkowych zarówno w sklepach, jak i w Internecie.

Jest to drobny druk na cenach produktów, który na przykład podaje cenę za 100 g takich rzeczy jak dżem — lub za arkusz papieru toaletowego.


Ceny jednostkowe pomagają kupującym porównać ceny tych samych produktów, które mogą być w większych lub mniejszych opakowaniach, aby ustalić, który produkt jest w rzeczywistości tańszy.

Which? zarzuca Tesco brak przejrzystości i twierdzi, że utrudnia to życie klientom znajdującym się w trudnej sytuacji.

Stwierdzono, że decyzja Tesco, aby nie wyświetlać cen jednostkowych w ofertach Clubcard, może być „wprowadzającą w błąd praktyką” w ramach przepisów dotyczących ochrony konsumentów przed nieuczciwym handlem z 2008 r. (CPR).

Jako przykład Which? podał Keczup pomidorowy Heinz.

W Tesco znaleziono butelkę 700 g, której standardowa cena na etykiecie wynosiła 3,90 GBP, czyli 55,7 pensów za 100 g.

Natomiast z Clubcard butelkę tego samego rozmiaru klient mógł kupić za 3,50 GBP, jednak w ofercie nie podano ceny jednostkowe, która wynosiłaby 50 pensów za 100 g.


Which? stwierdził, że butelka 910 g tego samego keczupu na półce poniżej została wyceniona na 3,99 GBP, czyli 43,8 pensów za 100 g.

Cena była taka sama zarówno dla osób posiadających, jak i nieposiadających ClubCard.

Jak się okazało była to też najtańsza opcja za 100 g keczupu, jednak przez to, że Tesco nie podało ceny jednostkowej na ofercie z Clubcard wielu kupujących błędnie zakłada, że ​​opcja Clubcard jest najlepszą dostępną ofertą.

Karta Tesco Clubcard to program lojalnościowy, który oferuje członkom zniżki na produkty.


Which? twierdzi, że decyzja Tesco o niewyświetlaniu cen jednostkowych w ofertach Clubcard może być złamaniem prawa.

Zgodnie z zasadami konkurencji ceny jednostkowe można postrzegać jako „istotne informacje”, których większość ludzi potrzebuje, aby podjąć świadomą decyzję o tym, jak uzyskać najlepszą wartość tego, co kupują.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Jednorazowa dotacja w wysokości 150 funtów wpłynie na konta milionów osób w tym miesiącu
 Czytaj następny artykuł:
12-letni chłopiec śmiertelnie potrącony przez samochód podczas jazdy na rowerze w Birmingham