Wiadomości
Tesco może łamać prawo dotyczące cen w supermarketach
Grupa twierdzi, że największy supermarket w Wielkiej Brytanii nie wyjaśnia kupującym ceny jednostkowej ofert wystarczająco jasno, co utrudnia im określenie najtańszego produktu.
Which? zgłosił supermarket do regulatora, Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA).
W odpowiedzi Tesco stwierdziło, że przestrzega wszystkich obowiązujących zasad i nazwało roszczenia Which? „bezpodstawnymi”.
Obawy koncentrują się na stosowaniu przez detalistów tak zwanych cen jednostkowych zarówno w sklepach, jak i w Internecie.
Jest to drobny druk na cenach produktów, który na przykład podaje cenę za 100 g takich rzeczy jak dżem — lub za arkusz papieru toaletowego.
Ceny jednostkowe pomagają kupującym porównać ceny tych samych produktów, które mogą być w większych lub mniejszych opakowaniach, aby ustalić, który produkt jest w rzeczywistości tańszy.
Which? zarzuca Tesco brak przejrzystości i twierdzi, że utrudnia to życie klientom znajdującym się w trudnej sytuacji.
Stwierdzono, że decyzja Tesco, aby nie wyświetlać cen jednostkowych w ofertach Clubcard, może być „wprowadzającą w błąd praktyką” w ramach przepisów dotyczących ochrony konsumentów przed nieuczciwym handlem z 2008 r. (CPR).
Jako przykład Which? podał Keczup pomidorowy Heinz.
W Tesco znaleziono butelkę 700 g, której standardowa cena na etykiecie wynosiła 3,90 GBP, czyli 55,7 pensów za 100 g.
Natomiast z Clubcard butelkę tego samego rozmiaru klient mógł kupić za 3,50 GBP, jednak w ofercie nie podano ceny jednostkowe, która wynosiłaby 50 pensów za 100 g.
Which? stwierdził, że butelka 910 g tego samego keczupu na półce poniżej została wyceniona na 3,99 GBP, czyli 43,8 pensów za 100 g.
Cena była taka sama zarówno dla osób posiadających, jak i nieposiadających ClubCard.
Jak się okazało była to też najtańsza opcja za 100 g keczupu, jednak przez to, że Tesco nie podało ceny jednostkowej na ofercie z Clubcard wielu kupujących błędnie zakłada, że opcja Clubcard jest najlepszą dostępną ofertą.
Karta Tesco Clubcard to program lojalnościowy, który oferuje członkom zniżki na produkty.
Which? twierdzi, że decyzja Tesco o niewyświetlaniu cen jednostkowych w ofertach Clubcard może być złamaniem prawa.
Zgodnie z zasadami konkurencji ceny jednostkowe można postrzegać jako „istotne informacje”, których większość ludzi potrzebuje, aby podjąć świadomą decyzję o tym, jak uzyskać najlepszą wartość tego, co kupują.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
HMRC wydaje pilne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii
Ostrzeżenie dla Pasażerów Ryanair, easyJet i British Airways: Zakazane T…
Wzrost oprocentowania kredytów hipotecznych w Wielkiej Brytanii — co to …
Primark wprowadza duże zmiany we wszystkich sklepach w Wielkiej Brytanii
Te linie lotnicze są często dużo tańsze niż Ryanair i Wizz Air – sprawd…