Wiadomości
Cztery podstępne sztuczki, których używa Primark, aby skłonić Cię do większych zakupów
Primark jest znany z przystępnej cenowo mody i tanich produktów kosmetycznych, ale stosuje pewne sztuczki, aby klient wydał więcej, niż planował.
Większość sprzedawców stosuje subtelne, ale podstępne taktyki, abyś wydał więcej pieniędzy.
Psycholog Dr Cathrine Jansson-Boyd na łamach The Sun ujawniła sztuczki, których używa Primark, abyś wydał więcej.
Można uniknąć dodatkowych wydatków w Primarku, jeśli wiesz, na co zwrócić uwagę, udając się do lokalnego sklepu.
Jest to przydatne w czasie wysokiej inflacji, która obecnie wynosi 8,7% i nadal podnosi ceny wszystkiego, począwszy od artykułów spożywczych, aż po odzież.
Dr Jansson-Boyd, która jest profesorem nadzwyczajnym na Uniwersytecie Anglia Ruskin University, powiedziała dla The Sun, że sklep, Primark używa wielu dobrze znanych aspektów marketingowych, na które skutecznie reagują klienci.
Oto cztery mało znane sztuczki, które powinni znać klienci Primarka.
Przyjemność zakupów
Sklepy Primark w Wielkiej Brytanii są znane z tego, że są dość duże, co oznacza, że klienci mają mnóstwo alejek do odkrycia.Niektóre filie mają nawet piekarnie Greggs z huśtawkami z bułką drożdżową, salony piękności, gdzie można zrobić sobie fryzurę, oraz punkty sprzedaży odzieży vintage.
Sprawia to, że klienci czują, że odwiedzanie sklepu samo w sobie jest przyjemnym doświadczeniem i chcą do niego wracać.
„Im bardziej 'fajne' doświadczenie ma klient, tym mniej zastanawia się nad tym, jak dużo czasu spędza w sklepie, a im dłużej tam przebywa, tym więcej zazwyczaj kupuje” – powiedziała Cathrine Jansson-Boyd.
Okazje w ostatniej chwili
Jeśli jesteś zagorzałym klientem Primarka, wiesz, że często można spędzić tyle samo czasu, czekając w kolejce, co podczas przeglądania sklepu.Zobacz też:
Dr Jansson-Boyd twierdzi, że technika „skierowywania” ludzi do ustawienia się w dużej kolejce daje klientom więcej czasu na złapanie produktu w ostatniej chwili.
Wzdłuż trasy kolejek znajduje się wiele małych uroczych drobiazgów, które rzucają się w oczy, a kiedy ludzie się nudzą, często oglądają i kupują dodatkowe przedmioty, które są tam dostępne.
Odczucia dotykowe
W każdym sklepie Primarku zauważysz często dużą ilość odzieży złożonej na półkach.Chociaż możesz myśleć, że jest to zrobione w celu zaoszczędzenia miejsca, tak naprawdę jest to kolejny sposób, aby zachęcić klientów do wydania więcej pieniędzy.
Dr Jansson-Boyd powiedziała dla The Sun: „Kiedy ubrania są złożone, klienci nie widzą ich w pełni, dopóki nie podniosą ich i nie rozłożą”.
„Wiadomo, że gdy konsumenci dotkną przedmiotu, odczuwają psychologiczną własność”.
„To zwiększa prawdopodobieństwo zakupu, ponieważ czują, że przedmiot należy do nich”.
Stawianie na trend
Sklepy Primark są tętniące życiem, jasne i wydają się dość młodzieńcze — i wszystko to jest celowe, mówi dr Jansson-Boyd.Sklepy używają wskazówek dla swojej młodszej grupy docelowej.
Obejmuje to neonowe znaki i slogany na tablicach takie jak „find your amazing”, które sugerują, że możesz być fantastyczny, kupując coś w Primarku.
To jest rodzaj przekazu, na który efektywnie reaguje pokolenie Z.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania ogłasza nowy program – supermarkety, jak Tesco, Asda, Mo…
B&M sprzedaje ogrodowy gadżet za 4 GBP – konkurencja dwa razy droższa
Rodzice w UK mogą otrzymać nawet 1769 GBP miesięcznie na opiekę nad dzie…
Bank Anglii planuje obniżenie stóp procentowych – decyzja ma ogromny wpł…
Brytyjski bank wprowadza zmiany dla milionów klientów