Wiadomości
Ryanair, Wizz Air, easyJet, TUI i BA dotknięte strajkami w lipcu. Odwołania lotów „nieuniknione”
Prawie 1000 pracowników Gatwick, którzy domagają się podwyżek, ma wziąć udział w strajkach, w tym osoby zajmujące się obsługą naziemną, obsługą bagażu i odprawą.
Związek zawodowy twierdzi, że znaczne zakłócenia, odwołania i opóźnienia są „nieuniknione”, co stanowi złą wiadomość dla brytyjskich turystów.
Linie lotnicze skontaktują się z pasażerami, jeśli ich loty będą dotknięte strajkiem, ale pasażerowie powinni śledzić status lotu przed podróżą na lotnisko.
Strajki na lotniskach to tylko jeden z problemów, z którymi brytyjscy turyści mogą się zmierzyć tego lata, ponieważ również loty do Europy mogą być dotknięte strajkami kontrolerów lotów.
Kiedy odbędą się strajki?
- piątek, 28 lipca
- sobota, 29 lipca
- niedziela, 30 lipca
- poniedziałek, 31 lipca
- piątek, 4 sierpnia
- sobota, 5 sierpnia
- niedziela, 6 sierpnia
- poniedziałek, 7 sierpnia
Jakie linie lotnicze będą dotknięte strajkami?
Wiele linii lotniczych może być dotkniętych tym strajkiem, w tym duzi operatorzy jak easyJet, Ryanair, TUI, British Airways, Wizz Air i Westjet.Co powinni zrobić pasażerowie?
Turyści powinni sprawdzić szczegóły swojego lotu przed podróżą na lotnisko w dniu strajku.Pasażerowie powinni przybyć na lotnisko na dwie godziny przed lotem krótkodystansowym i trzy godziny przed lotem długodystansowym, chyba że zostaną poinformowani inaczej.
W dniach strajku mogą wystąpić dłuższe niż zwykle kolejki do kontroli bezpieczeństwa.
Strajki przypadać będą na jedne z najbardziej ruchliwych dni podróży w Wielkiej Brytanii, gdy rodziny wyruszają na wakacje szkolne.
Zobacz też:
Jakie są prawa pasażerów w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu?
Linie lotnicze nie są zobowiązane do wypłaty odszkodowania, ponieważ pracownicy Gatwick nie są zatrudnieni przez linie lotnicze.Jednak pasażerom powinno zostać zaoferowane alternatywne połączenie, jeśli ich lot zostanie odwołany.
Rocio Concha, dyrektor ds. polityki i lobbingu w organizacji Which? powiedziała: „Linie lotnicze wiedzą, że nadchodzą zakłócenia, dlatego muszą skutecznie komunikować się z pasażerami i dać im możliwość zwrotu pieniędzy lub przekierowania na najwcześniejszą dostępną trasę — nawet jeśli oznacza to zakup miejsc w samolocie należącym do konkurencyjnej linii lotniczej”.
„Muszą także zapewnić pasażerom pomoc, która może obejmować darmowe napoje lub zakwaterowanie w zależności od długości opóźnienia”.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.