Zaloguj się Załóż konto

Ofgem ogłasza ważne zmiany dotyczące energii dla milionów gospodarstw domowych w UK

Ofgem, organ nadzoru energetycznego, ogłosił nowe propozycje, które przyniosą korzyści dla odbiorców energii borykających się z problemami finansowymi.

Ofgem, organ nadzoru energetycznego, ogłosił nowe propozycje, które przyniosą korzyści dla odbiorców energii borykających się z problemami finansowymi.

Organ rozpoczął przegląd w odpowiedzi na skargi dotyczące słabych standardów obsługi klienta.


Nowe propozycje zapewnią klientom lepszy dostęp do wsparcia, a firmy będą zobowiązane do wydłużenia czasu obsługi telefonicznej.

Firmy energetyczne będą także musiały oferować całodobowe wsparcie w nagłych przypadkach, dla klientów pozbawionych dostępu do energii z powodu problemów z dostawcą.

Dodatkowo Ofgem zaapelował o „wcześniejszą interwencję” ze strony dostawców, aby zidentyfikować klientów z problemami finansowymi i oferować wsparcie, takie jak tymczasowe okresy odroczenia płatności.

Decyzja ta zapadła po tym, jak 30 dostawców upadło w 2021 roku z powodu wzrostu cen hurtowej energii elektrycznej i gazu.


Ofgem potwierdził również, że dostawcy będą musieli odizolować część salda kredytowego swoich klientów, aby lepiej chronić ich środki finansowe.

Dodatkowo będą musiały być lepiej informowane o sposobie opłacania rachunków za energię przez pośredników.

Neil Lawrence, dyrektor w Ofgem, powiedział: „Zbyt wielu klientów jest przez dostawców traktowanych niewłaściwie, zasługują na lepsze traktowanie. Klienci potrzebują więcej wsparcia w trudnych sytuacjach i powinni mieć możliwość skontaktowania się ze swoim dostawcą bez frustracji lub opóźnień, gdy potrzebują pomocy”.

„Planowane przez nas zmiany kładą nacisk na dobrostan klientów indywidualnych i biznesowych, a opracowany został kompleksowy pakiet działań, mających na celu zwalczanie nieodpowiedniego zachowania dostawców energii”.


„Dobra obsługa klienta jest ważna dla wszystkich konsumentów, ale może mieć kluczowe znaczenie dla dobrostanu i bezpieczeństwa najbardziej wrażliwych osób”.

„Podczas gdy obserwowaliśmy dobre praktyki niektórych dostawców, oczekujemy, że każda firma podniesie poprzeczkę i zapewni spójną obsługę, na której klienci mogą polegać — a to zadanie powinno być nadzorowane od samej góry”.

„Wierzymy, że te propozycje mogą mieć pozytywny wpływ na konsumentów i planujemy wprowadzić zmiany przed powrotem zimowych miesięcy”.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Kevin Spacey oczyszczony z zarzutów o wykorzystywanie seksualne czterech mężczyzn
 Czytaj następny artykuł:
Makabryczna zbrodnia w UK. 16-latka zamordowana przez brata, 2 dni później jej porzucone w lesie ciało napastowane przez przechodnia