Wiadomości
Ofgem ogłasza ważne zmiany dotyczące energii dla milionów gospodarstw domowych w UK
Ofgem, organ nadzoru energetycznego, ogłosił nowe propozycje, które przyniosą korzyści dla odbiorców energii borykających się z problemami finansowymi.
Organ rozpoczął przegląd w odpowiedzi na skargi dotyczące słabych standardów obsługi klienta.
Nowe propozycje zapewnią klientom lepszy dostęp do wsparcia, a firmy będą zobowiązane do wydłużenia czasu obsługi telefonicznej.
Firmy energetyczne będą także musiały oferować całodobowe wsparcie w nagłych przypadkach, dla klientów pozbawionych dostępu do energii z powodu problemów z dostawcą.
Dodatkowo Ofgem zaapelował o „wcześniejszą interwencję” ze strony dostawców, aby zidentyfikować klientów z problemami finansowymi i oferować wsparcie, takie jak tymczasowe okresy odroczenia płatności.
Decyzja ta zapadła po tym, jak 30 dostawców upadło w 2021 roku z powodu wzrostu cen hurtowej energii elektrycznej i gazu.
Ofgem potwierdził również, że dostawcy będą musieli odizolować część salda kredytowego swoich klientów, aby lepiej chronić ich środki finansowe.
Dodatkowo będą musiały być lepiej informowane o sposobie opłacania rachunków za energię przez pośredników.
Neil Lawrence, dyrektor w Ofgem, powiedział: „Zbyt wielu klientów jest przez dostawców traktowanych niewłaściwie, zasługują na lepsze traktowanie. Klienci potrzebują więcej wsparcia w trudnych sytuacjach i powinni mieć możliwość skontaktowania się ze swoim dostawcą bez frustracji lub opóźnień, gdy potrzebują pomocy”.
„Planowane przez nas zmiany kładą nacisk na dobrostan klientów indywidualnych i biznesowych, a opracowany został kompleksowy pakiet działań, mających na celu zwalczanie nieodpowiedniego zachowania dostawców energii”.
„Dobra obsługa klienta jest ważna dla wszystkich konsumentów, ale może mieć kluczowe znaczenie dla dobrostanu i bezpieczeństwa najbardziej wrażliwych osób”.
„Podczas gdy obserwowaliśmy dobre praktyki niektórych dostawców, oczekujemy, że każda firma podniesie poprzeczkę i zapewni spójną obsługę, na której klienci mogą polegać — a to zadanie powinno być nadzorowane od samej góry”.
„Wierzymy, że te propozycje mogą mieć pozytywny wpływ na konsumentów i planujemy wprowadzić zmiany przed powrotem zimowych miesięcy”.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Bank Anglii wprowadza największe zmiany od 50 lat. Banknoty £5, £10, £20…
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę w mundurkach szkolnych. Eksperc…
Duża sieć komórkowa w Wielkiej Brytanii przywraca darmowy roaming dla mi…
Brytyjski supermarket, który chciał pokonać Aldi, teraz najdroższy. Podw…
Miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii tracą ponad 500 GBP na swoich kont…
Ryanair odwołuje 170 lotów. Linia lotnicza wydaje ostrzeżenie dla pasaże…
Wielka Brytania przygotowuje się na ogromną falę upałów w lipcu