Wiadomości
Ryanair wydaje pilne ostrzeżenie dla podróżnych rezerwujących loty online
Ryanair, jedna z największych tanich linii lotniczych w Europie, ostrzega pasażerów przed korzystaniem z usług internetowych biur podróży.
Linia lotnicza zachęca do rezerwowania biletów bezpośrednio na swojej stronie internetowej.
Dara Brady, dyrektor ds. marketingu i cyfrowych w Ryanair, twierdzi, że internetowe biura podróży „wprowadzają pasażerów w błąd, twierdząc, że oferują najniższe dostępne ceny, fałszywie reklamując niższe stawki niż linie lotnicze”.
Dodała, że „te zniżki to często nic innego jak pułapki, które przyciągają klientów, zanim zostaną obciążeni ukrytymi dopłatami sięgającymi nawet do 200% w niektórych przypadkach”.
Te dopłaty dotyczą opłat dodatkowych, takich jak opłata za przydział miejsca na konkretnym locie, która wynosiła 23,99 euro w przypadku Opodo, w porównaniu do 8 euro pobieranych przez Ryanair za to samo miejsce.
Linia lotnicza przygotowała zbiór z przykładami takich praktyk. Wskazuje na to, że Lastminute.com pobierał nieco ponad 47 euro za bagaż o wadze 10 kg na locie, podczas gdy opłata bezpośrednia Ryanaira wynosiła nieco ponad 23 euro.
Tymczasem eDreams pobierał 20 euro więcej niż Ryanair za bagaż rejestrowany o wadze 20 kg, podczas gdy Kiwi.com wycenił dodatek „priorytet plus dwie torby podręczne” na 47 euro, dwa razy więcej niż w przypadku rezerwacji bezpośrednio u przewoźnika.
Niedawna seria kontroli przeprowadzonych przez działającą w Wielkiej Brytanii organizację konsumencką Which? zdaje się potwierdzać te różnice cenowe.
Porównała ona ceny tego samego lotu u czterech linii lotniczych i czterech biur podroży i stwierdziła, że po uwzględnieniu rezerwacji miejsc i bagażu, ten sam lot zawsze kosztuje więcej, jeśli jest rezerwowany za pośrednictwem internetowych biur podróży.
Ryanair twierdzi również, że Biura podróży czasami dostarczają mu nieprawidłowe dane kontaktowe pasażerów, uniemożliwiając bezpośrednią komunikację z linią lotniczą w przypadku zmian lotów lub innych problemów.
„Zobaczyliśmy ten problem niedawno, gdy klienci OTA podróżujący na trasie do i z Rodos podczas pożarów leśnych nie mogli uzyskać dostępu do swoich rezerwacji, aby skorzystać z opcji bezpłatnej zmiany lotu Ryanaira,” powiedział Dara Brady.
„Internetowe biura podróży były wtedy niedostępne” - dodała.
Rzecznik eDreams stwierdził, że analiza cen oferowanych przez internetowe biura podroży, przez linie lotnicze jest błędna – podał The Times.
„Nie można dokonywać porównań między OTAs a liniami lotniczymi, ponieważ usługi, które świadczą, są różne” - powiedział.
„Linie lotnicze przewodzą pasażerów z punktu A do B, ale ich oferta ogranicza się wyłącznie do własnych zapasów. W przeciwieństwie do tego eDreams działa jako brama do globalnego rynku podróży, umożliwiając klientom dostęp do znacznie szerszego zakresu opcji i punktów cenowych poprzez integrację opcji z 700 globalnych linii lotniczych” - dodał.
Według rzeczniczki Europejskich Centrów Konsumenckich w Irlandii, korzyści z korzystania z OTA obejmują szeroki wybór ofert podróży, wygodę korzystania z jednego miejsca i zweryfikowane opinie użytkowników, a więc wszystkie „podstawowe cechy zakupów online i zachowań konsumenckich”.
Ponadto w przypadku agencji turystycznej, która sprzedaje dwa, lub więcej elementów wakacji w połączeniu, a nie pojedynczy lot lub pobyt w hotelu, konsumenci mają silniejsze ochrony niż gdyby rezerwowali te elementy osobno u linii lotniczej i hotelu — stwierdziła.
Rzeczniczka Komisji Ochrony Konkurencji i Konsumentów, cytowana przez The Times, natomiast powiedziała: „Rezerwując wakacje w pakiecie, zawierasz umowę z agentem turystycznym lub touroperatorem i to dostawca musi zadbać o to, aby wakacje przebiegały sprawnie”.
Chociaż pasażerowie często mieli trudności z uzyskaniem zwrotów z powodu sporów między liniami lotniczymi a OTAs, interwencja Komisji Europejskiej wywołała zobowiązanie wielu firm, w tym Kiwi, eDreams i Opodo, do przekazywania zwrotów od linii lotniczych w ciągu siedmiu dni.
Zobacz też:
Osoby, które planują teraz podróż i rozważają skorzystanie z internetowych biur podróży, powinny dokładnie przeczytać regulamin, twierdzi Europejskie Centrum Konsumenckie.
Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ internetowe biura będą miały własne warunki, jak również dostawcy zewnętrzni, którzy są rezerwowani za pośrednictwem jego platformy.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Mało znany benefit w Wielkiej Brytanii. Niektórzy mogą otrzymać nawet 10…
Bursztynowy alert w Wielkiej Brytanii. Nadciąga fala upałów z temperatur…
Wielka Brytania: 7 milionów osób zapłaci wyższy podatek dochodowy. Rekor…
Najlepszy dzień na zakupy w Aldi, Lidl, B&M i innych supermarketach – ki…
Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy dotyczące benefitów. Kogo obejmą…
Wielka Brytania: populacja Londynu zbliża się do 10 milionów. Imigracja …
MSZ wydaje pilne ostrzeżenie przed podróżami do unijnych krajów