Zaloguj się Załóż konto

Zwyczaje zakupowe w UK zmieniły się na zawsze – twierdzi Aldi

Kryzys kosztów utrzymania zdecydowanie zmienił nawyki zakupowe konsumentów, a według Gilesa Hurleya, dyrektora generalnego Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii, te zmiany są na stałe.

Kryzys kosztów utrzymania zdecydowanie zmienił nawyki zakupowe konsumentów, a według Gilesa Hurleya, dyrektora generalnego Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii, te zmiany są na stałe.

Klienci coraz częściej sięgają po produkty marki własnej supermarketów, które są tańsze, a Hurley przewiduje, że ta tendencja się utrzyma.


Aldi, które w zeszłym roku wyprzedziło Morrisons, stając się czwartym co do wielkości supermarketem w Wielkiej Brytanii, doświadcza szybkiego wzrostu.

Produkty sprzedawane pod marką własną supermarketu stanowią obecnie ponad połowę wszystkich zakupów dokonywanych przez konsumentów pod względem wartości.

Hurley zauważa, że sprzedaż produktów marki własnej rośnie dwa razy szybciej niż produktów markowych.

Aldi przyciągnęło prawie milion nowych klientów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a dwie trzecie gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii robią teraz zakupy w tej sieci.


Sprzedaż w Wielkiej Brytanii wzrosła o prawie 2 miliardy funtów, osiągając 15,5 miliarda funtów, a zysk operacyjny wzrósł do 178,7 miliona funtów, prawie potrajając wynik z poprzedniego roku.

Aldi planuje dalszą ekspansję i zamierza zainwestować kolejne 1,4 miliarda funtów w Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych dwóch lat.

Firma ma teraz na celu posiadanie 1500 sklepów w Wielkiej Brytanii, w porównaniu do wcześniejszego celu 1200.

Jednak konkurencja na rynku supermarketów jest zacięta. Tesco i Sainsbury's wprowadziły programy dopasowywania cen do Aldi, a inflacja cen żywności pozostaje wysoka, wynosząc 13,6% w ciągu roku do sierpnia.


Mimo to Hurley jest przekonany, że Aldi „nigdy nie zostanie pokonane pod względem ceny”.

Catherine Shuttleworth, ekspertka ds. handlu detalicznego, uważa, że marki będą musiały pracować ciężko, aby przekonać konsumentów, że warto za nie płacić więcej.

Zobacz też:


Jednak zdaniem niej, nasze „oszczędne podejście” nie zniknie w najbliższym czasie, a zakupy w dyskontach są już na stałe wpisane w nawyki konsumentów.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Nadciąga burza Agnes: Silne wiatry i ostrzeżenie o zagrożeniu dla życia w Wielkiej Brytanii
 Czytaj następny artykuł:
Tysiącom osób w UK należy się dodatek 3500 GBP rocznie, ale o tym nie wiedzą