Wiadomości
DWP ogłasza pełną listę banków, w których będą monitorowane konta osób otrzymujących świadczenia
Departament Pracy i Emerytur (DWP) w Wielkiej Brytanii opublikował listę 15 banków, w których będą monitorowane konta osób otrzymujących świadczenia.
Jest to część nowych uprawnień do zapobiegania oszustwom, z których korzystanie rozpocznie się w 2025 roku, a pełna skala działań zaplanowana jest na 2030 rok.
Pracownicy bankowi będą głównie szukać kont, na których osoby mają oszczędności przekraczające 16 000 funtów, co czyniłoby je nieuprawnionymi do otrzymywania Universal Credit.
Jednak osoby przechodzące z zasiłków Tax Credit na Universal Credit mogą mieć więcej niż ten limit przez pierwszy rok. Jeśli ich oszczędności nie zmniejszą się po tym czasie, ich wniosek może zostać zamknięty.
DWP stwierdziło: „Wiemy, że zdecydowana większość beneficjentów DWP korzysta z usług i otrzymuje świadczenia na konta w 15 największych bankach w Wielkiej Brytanii. Te banki i spółdzielnie kredytowe otrzymują ponad 97% wszystkich płatności dla beneficjentów DWP”.
DWP dodało również, że propozycje ustawy o Ochronie Danych i Informacji Cyfrowych pozwolą innym bankom na przeprowadzenie tych działań, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Oto banki zaangażowane w działania przeciwko oszustwom:
- Bank of Scotland
- Barclays Bank
- Halifax
- HSBC
- Lloyds Bank
- Metro Bank
- Monzo Bank Limited
- National Westminster Bank (NATWEST)
- Nationwide Building Society
- Santander
- Starling Bank
- The Co-Operative Bank
- The Royal Bank of Scotland (RBS)
- TSB Bank
- Yorkshire Bank
DWP stwierdziło, że wiele błędów w roszczeniach pieniężnych wynika z tego, że ludzie nie informują ich o swoich oszczędnościach.
DWP stwierdziło: „Jesteśmy przekonani, że uprawnienie to jest proporcjonalne i będzie działać w taki sposób, że obejmie tylko dane beneficjentów DWP, a konkretnie tych beneficjentów, gdzie istnieje uzasadnione podejrzenie, że coś jest nie tak w ich roszczeniu. Uprawnienie to nie obejmie danych osób niebędących beneficjentami i nie obejmie danych beneficjentów, gdzie nie ma sygnału naruszenia zasad uprawnień (na przykład tych z niskimi oszczędnościami lub bez oszczędności)”.
Zobacz też:
„Zapewniając, że to środek jest proporcjonalny i skupia się tylko na danych beneficjentów, gdzie dane wskazują na podejrzenie oszustwa lub błędu, jesteśmy zgodni z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (GDPR), w tym z zasadą minimalizacji danych” – dodało DWP.
Podkreślono również, że pod względem prywatności, nowe środki są „zarówno konieczne, jak i proporcjonalne”.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Pilne ostrzeżenie dla Polaków z Wielkiej Brytanii planujących podróż do …
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę w mundurkach szkolnych. Eksperc…
Duża sieć komórkowa w Wielkiej Brytanii przywraca darmowy roaming dla mi…
Ryanair odwołuje 170 lotów. Linia lotnicza wydaje ostrzeżenie dla pasaże…
Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy. Klienci mogą otrzymać nawet 200…
DWP wydaje pilne ostrzeżenie dla 24 milionów mieszkańców Wielkiej Brytan…
Bank Anglii wydaje pilne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii —…