Zaloguj się Załóż konto

Duży supermarket zamyka działalność bankową. Ruch wpłynie na 1,9 miliona klientów w Wielkiej Brytanii

Sainsbury’s, jedna z głównych brytyjskich sieci supermarketów, ogłosiła zamknięcie swojego działu bankowego, co wpłynie na 1,9 miliona klientów.

Sainsbury’s, jedna z głównych brytyjskich sieci supermarketów, ogłosiła zamknięcie swojego działu bankowego, co wpłynie na 1,9 miliona klientów.

Decyzja ta jest częścią strategii skupienia się „przede wszystkim na żywności” i oznacza znaczącą zmianę w działalności firmy.


Sainsbury’s Bank, założony w 1997 roku jako wspólne przedsięwzięcie z Bankiem Szkocji, filią Lloyds Banking Group, został w pełni przejęty przez Sainsbury’s w 2014 roku.

Obecnie bank oferuje usługi online, telefonicznie oraz poprzez oddziały zlokalizowane w supermarketach Sainsbury’s.

Jednakże, w ramach nowej strategii, Sainsbury’s zdecydowało się na „stopniowe wycofanie” z działalności bankowej.


Co to oznacza dla klientów?

Sainsbury’s podkreśla, że na razie dla obecnych i przyszłych klientów banku nic się nie zmienia i wszystko będzie działać jak zwykle.

Obejmuje to również usługi finansowe Argos. Klienci będą informowani o wszelkich zmianach związanych z outsourcingiem lub przełączaniem usług. W krótkim okresie klienci prawdopodobnie nie zauważą większych zmian.

Sainsbury’s bada różne opcje, które mogą obejmować outsourcing produktów takich jak karty kredytowe, pożyczki i konta oszczędnościowe do innych dostawców.


Bank już teraz korzysta z outsourcingu swoich produktów ubezpieczeniowych oraz kart kredytowych i pożyczek Argos, obsługując około 2,1 miliona klientów.

Decyzja Sainsbury’s odzwierciedla szerszy trend na rynku, gdzie inne supermarkety, takie jak Tesco, również rozważają przyszłość swoich działów bankowych.

W lutym 2023 roku Tesco Bank był przedmiotem przeglądu, a HSBC złożył wstępną ofertę na przejęcie tego biznesu.

Metro Bank również ogłosił redukcję 800 miejsc pracy i przegląd godzin otwarcia w ramach nowej strategii oszczędnościowej.


Ogłoszenie to następuje w trudnym czasie dla banków w Wielkiej Brytanii. W 2024 roku planowane jest zamknięcie ponad 190 oddziałów bankowych, co jest częścią ogólnego trendu odchodzenia od bankowości ulicznej.

Klienci coraz częściej korzystają z bankowości online, podczas gdy banki i instytucje budowlane szukają sposobów na obniżenie kosztów.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
HMRC wydaje pilne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii. Muszą podąć działania, aby uniknąć 900 GBP kary
 Czytaj następny artykuł:
Ponad jedna trzecia ogłoszeń na Facebook Marketplace to oszustwa: Użytkownicy stracili do 60 milionów funtów w 2023 roku