Wiadomości
Duży supermarket zamyka działalność bankową. Ruch wpłynie na 1,9 miliona klientów w Wielkiej Brytanii
Sainsbury’s, jedna z głównych brytyjskich sieci supermarketów, ogłosiła zamknięcie swojego działu bankowego, co wpłynie na 1,9 miliona klientów.
Decyzja ta jest częścią strategii skupienia się „przede wszystkim na żywności” i oznacza znaczącą zmianę w działalności firmy.
Sainsbury’s Bank, założony w 1997 roku jako wspólne przedsięwzięcie z Bankiem Szkocji, filią Lloyds Banking Group, został w pełni przejęty przez Sainsbury’s w 2014 roku.
Obecnie bank oferuje usługi online, telefonicznie oraz poprzez oddziały zlokalizowane w supermarketach Sainsbury’s.
Jednakże, w ramach nowej strategii, Sainsbury’s zdecydowało się na „stopniowe wycofanie” z działalności bankowej.
Co to oznacza dla klientów?
Sainsbury’s podkreśla, że na razie dla obecnych i przyszłych klientów banku nic się nie zmienia i wszystko będzie działać jak zwykle.Obejmuje to również usługi finansowe Argos. Klienci będą informowani o wszelkich zmianach związanych z outsourcingiem lub przełączaniem usług. W krótkim okresie klienci prawdopodobnie nie zauważą większych zmian.
Sainsbury’s bada różne opcje, które mogą obejmować outsourcing produktów takich jak karty kredytowe, pożyczki i konta oszczędnościowe do innych dostawców.
Bank już teraz korzysta z outsourcingu swoich produktów ubezpieczeniowych oraz kart kredytowych i pożyczek Argos, obsługując około 2,1 miliona klientów.
Decyzja Sainsbury’s odzwierciedla szerszy trend na rynku, gdzie inne supermarkety, takie jak Tesco, również rozważają przyszłość swoich działów bankowych.
W lutym 2023 roku Tesco Bank był przedmiotem przeglądu, a HSBC złożył wstępną ofertę na przejęcie tego biznesu.
Metro Bank również ogłosił redukcję 800 miejsc pracy i przegląd godzin otwarcia w ramach nowej strategii oszczędnościowej.
Ogłoszenie to następuje w trudnym czasie dla banków w Wielkiej Brytanii. W 2024 roku planowane jest zamknięcie ponad 190 oddziałów bankowych, co jest częścią ogólnego trendu odchodzenia od bankowości ulicznej.
Klienci coraz częściej korzystają z bankowości online, podczas gdy banki i instytucje budowlane szukają sposobów na obniżenie kosztów.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Podwyżka dla tysięcy osób w Wielkiej Brytanii – od dziś wyższe wypłaty ś…
Wielka Brytania: Funciak sprzedany za 1 funta – co się stanie z siecią P…
Wielka Brytania: HMRC wprowadza ogromne zmiany dla podatników – nowa str…
Wielką Brytanię czeka kolejna fala podwyżek? Wzrost podatków nieuniknion…
Samolot lecący do Londynu rozbił się tuż po starcie w Indiach – na pokła…
Cios dla brytyjskiej gospodarki - PKB spadł o 0,3%. Co to oznacza dla Tw…
Czy to koniec taniego handlu w Wielkiej Brytanii? Przyszłość Poundland w…