Zaloguj się Załóż konto

Pełna lista najlepszych i najgorszych dostawców energii w UK. Na którym miejscu jest Twój?

Pełna lista najlepszych i najgorszych dostawców energii w UK. Na którym miejscu jest Twój? W obliczu rosnących cen energii i zmieniających się warunków rynkowych jakość obsługi klienta staje się kluczowym czynnikiem różnicującym firmy energetyczne.

W obliczu rosnących cen energii i zmieniających się warunków rynkowych jakość obsługi klienta staje się kluczowym czynnikiem różnicującym firmy energetyczne.

Badanie przeprowadzone przez Which? w październiku 2023 roku, w którym wzięło udział ponad 9000 klientów, dostarcza cennych wskazówek na temat najlepszych i najgorszych dostawców energii w Wielkiej Brytanii.


W badaniu główne firmy energetyczne w Wielkiej Brytanii zostały ocenione od najlepszych do najgorszych.

Badanie to jest odpowiedzią na rosnące ceny energii, które od początku roku wzrosły z 1834 funtów do 1928 funtów rocznie.

Prognozy wskazują, że ceny pozostaną powyżej poziomów sprzed 2021 roku aż do końca dekady.

W obliczu niewielkich różnic w cenach jakość obsługi klienta stała się kluczowym elementem w przeprowadzonym badaniu.


Najlepsi w rankingu

Na czele rankingu znalazły się firmy Utility Warehouse, Octopus, Ecotricity i E, które uzyskały najwyższe oceny za jakość obsługi klienta i komunikację w zakresie kosztów energii.

Octopus Energy, z wynikiem 73%, był jedyną firmą, która osiągnęła status pięciogwiazdkowy w zakresie obsługi klienta.

Ecotricity i E uzyskały odpowiednio 72% i 71%, otrzymując również cztery gwiazdki za ogólną obsługę klienta.

Najgorsi w rankingu

Z drugiej strony, firmy takie jak British Gas, Boost, Scottish Power, OVO, Shell, EDF, E.ON Next i British Gas znalazły się na dole tabeli, uzyskując mniej niż 60% satysfakcji klientów.

British Gas, obsługujący ponad jedną piątą gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii, otrzymał tylko 56% ogólnej oceny, w tym dwugwiazdkowe oceny za dostępność, zaangażowanie klientów, wartość za pieniądze i dokładność płatności za energię.

W obliczu rosnących cen energii i ograniczonych możliwości oszczędzania przez zmianę dostawców firmy energetyczne muszą skupić się na poprawie jakości obsługi klienta.

Klienci British Gas zgłaszali problemy z kontaktem i rozwiązywaniem problemów przez obsługę klienta. Jeden z klientów opisał swoje doświadczenia jako „ogromną walkę” z systemem obsługi klienta firmy.

Rzecznik British Gas stwierdził, że firma zainwestowała ponad 25 milionów funtów w poprawę obsługi klienta, w tym zatrudnienie 700 nowych pracowników centrum kontaktowego i przedłużenie godzin pracy.

British Gas podkreśla również swoje zaangażowanie w pomoc najbardziej potrzebującym klientom poprzez pakiet wsparcia o wartości 100 milionów funtów.

Tymczasem Ofgem, regulator rynku energii, wprowadził nowe, bardziej rygorystyczne zasady dotyczące obsługi klienta, w tym czasu oczekiwania na połączenie i wsparcia dla klientów borykających się z długami.

Zobacz też:


Jakość obsługi klienta staje się kluczowym czynnikiem w branży energetycznej, szczególnie w obliczu wysokich cen energii i ograniczonych możliwości oszczędzania.

Firmy, które nie spełniają oczekiwań klientów, mogą stracić ich zaufanie i biznes. Klienci powinni rozważyć wszystkie dostępne informacje i szukać niezależnych porad, aby wybrać dostawcę, który najlepiej odpowiada ich potrzebom – czy to najniższa cena, bezpieczeństwo stałej umowy czy wysoki standard obsługi klienta.

Pełny ranking według badania Which?

  • Utility Warehouse - 75%
  • Octopus Energy (WRP) - 73%
  • Ecotricity (WRP) - 72%
  • E (WRP) - 71%
  • Utilita - 69%
  • Outfox the Market - 68%
  • Co-op Energy - 68%
  • Sainsbury's Energy - 66%
  • Shell Energy - 63%
  • EDF Energy - 61%
  • Eon Next - 61%
  • Ovo Energy - 59%
  • Scottish Power - 58%
  • So Energy - 57%
  • Boost - 57%
  • British Gas - 56%

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Wielka Brytania wprowadza ogromne zmiany w dostawach żywności — możliwy wzrost cen
 Czytaj następny artykuł:
DWP wydaje pilne ostrzeżenie o nowym obciążeniu podatkowym do 252 GBP w Wielkiej Brytanii