Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

HMRC wprowadza ważne zmiany. Dotkną miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii

Urząd Podatkowy HMRC wprowadzi ważne zmiany, które dotkną miliony osób w Wielkiej Brytanii – podało BBC.

HM Revenue and Customs - HMRC ogłosiło, że infolinia do spraw samodzielnego rozliczenia podatkowego (self-assessment) będzie nieczynna przez pół roku, od 8 kwietnia do 30 września.

Natomiast przez resztę roku i nfolinia będzie obsługiwać tylko przypadki priorytetowe.


Decyzja ta spotkała się z krytyką, ponieważ oznacza, że osoby poszukujące pomocy w rozliczeniu podatkowym będą zmuszone korzystać z chatbota i usług online.

Osoby, które nie mają dostępu do internetu, nadal będą mogły liczyć na pomoc pracowników w godzinach pracy biura, choć nie jest jasne, jak to będzie funkcjonować.

Stałe zamknięcie infolinii, które następuje po zeszłorocznym okresie próbnym, już spotkało się z krytyką ze strony jednego z ciał branżowych, które stwierdziło, że może to prowadzić do większej liczby błędów w zeznaniach podatkowych.

Ponad 12 milionów osób jest zobowiązanych do wypełnienia formularzy samodzielnego rozliczenia podatkowego co roku.


HMRC prowadziło kampanie mające na celu przeniesienie zapytań do usług online, a teraz urząd ogłosił zamknięcie infolinii na miesiące letnie.

Zmiany oznaczają, że:

  • Infolinia do spraw self-assessment będzie zamknięta przez sześć miesięcy w roku i będzie zajmować się tylko przypadkami priorytetowymi przez resztę czasu.
  • Infolinia VAT będzie otwarta tylko przez pięć dni roboczych każdego miesiąca przed terminem składania deklaracji VAT.
  • Infolinia PAYE nie będzie już przyjmować połączeń od klientów w sprawie zwrotów.

Angela MacDonald, zastępca dyrektora generalnego HMRC, stwierdziła: „Zmiana naszych usług w celu zachęcenia klientów do samodzielnej obsługi online, gdziekolwiek jest to możliwe, pozwoli naszym doradcom infolinii skupić się na wsparciu tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne — pomagając tym ze złożonymi zapytaniami podatkowymi oraz tym, którzy są wrażliwi i potrzebują dodatkowego wsparcia”.


Jednak krytycy twierdzą, że zmiana nastąpiła zbyt wcześnie. „Nie da się uciec od faktu, że podatki są skomplikowane i ludzie czasami potrzebują zapewnienia, że to, co robią, jest prawidłowe”, powiedział Gary Ashford z Chartered Institute of Taxation.

Harriett Baldwin, przewodnicząca Komisji Skarbowej Izby Gmin, powiedziała: „Są to ludzie pełni dobrych chęci, którzy po prostu starają się prawidłowo rozliczyć podatki. Nie powinno się tego wymuszać na podatnikach, dopóki nie będzie dowodów na to, że ludzie wiedzą, jak rozliczać podatki na niesamowicie skomplikowanej stronie internetowej HMRC”.

Zobacz też:

Posłowie z Komisji Kontroli Publicznej w zeszłym miesiącu stwierdzili, że obsługa klienta w HMRC osiągnęła najniższy poziom wszechczasów, zmuszając prawie dwie trzecie podatników do oczekiwania na rozmowę z doradcą dłużej niż 10 minut.

Średni czas oczekiwania na odebranie połączenia przez HMRC w roku do kwietnia 2023 wynosił 16 minut i 24 sekundy, w porównaniu do 12 minut i 22. sekund w poprzednim roku.


63% dzwoniących czekało na rozmowę z doradcą dłużej niż 10 minut, wzrost z 46% w 2021-22. Komisja stwierdziła, że ten odsetek wzrastał każdego roku od 2018-19.

Stwierdzono, że więcej osób jest zobowiązanych do płacenia podatków, co znane jest jako fiskalne ciągnięcie, a ich sprawy podatkowe stają się bardziej skomplikowane.

W rezultacie obsługa klienta HMRC „ma trudności z nadążeniem”, a podatnicy są „zirytowani” jakością wsparcia.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Inflacja w Wielkiej Brytanii spadła do najniższego poziomu od ponad dwóch lat
 Czytaj następny artykuł:
Ted Baker na krawędzi bankructwa. Setki miejsc pracy w Wielkiej Brytanii zagrożone