Wiadomości
Ranking komfortu podróży w ośmiu największych liniach lotniczych – Ryanair na końcu zestawienia
Podróżowanie samolotem nie zawsze jest synonimem komfortu, zwłaszcza w tanich liniach lotniczych.
Najnowsze badanie przeprowadzone przez organizację konsumencką Which? ujawnia ogromne różnice w wygodzie podróży oferowanej przez osiem największych przewoźników.
W rankingu, który objął opinie prawie 8 000 podróżnych na podstawie 9 325 lotów, pod uwagę wzięto m.in. komfort siedzeń, jakość obsługi, proces rezerwacji oraz liczbę odwołanych lotów.
Wyniki pokazują wyraźny podział między liniami zapewniającymi lepsze warunki a tymi, które pozostawiają wiele do życzenia.
Ryanair uznany za najmniej komfortową linię
Ryanair znalazł się na końcu listy, zdobywając jedynie 49% ogólnej oceny. W żadnej kategorii nie uzyskał więcej niż dwóch gwiazdek, a najgorzej oceniono komfort siedzeń, jakość posiłków oraz proces wejścia na pokład.47% pasażerów skarżyło się, że linia nie zapewniła im żadnej pomocy w razie opóźnień, a jeden z podróżnych podsumował swoje doświadczenie słowami:
„Wydaje się, że loty są tanie, ale trzeba dopłacać za wszystko. Wolałbym zapłacić więcej, ale nie musieć dodatkowo płacić za bagaż podręczny. Samolot był brudny, a siedzenia niewygodne”.
Na krytykę odpowiedziała sama linia, podkreślając, że w 2025 roku planuje przewieźć aż 200 milionów pasażerów, z których większość woli niższe ceny biletów kosztem dodatkowych opłat.
Jak wypadły inne linie lotnicze?
Wśród przewoźników obsługujących krótkie trasy, najwyżej oceniono Jet2.com, KLM i Lufthansę, które zdobyły po trzy gwiazdki za komfort siedzeń.British Airways, mimo swojego statusu linii premium, otrzymał taką samą ocenę jak Wizz Air i easyJet, czyli jedynie dwie gwiazdki.
Najlepiej ocenione linie długodystansowe to Singapore Airlines, Etihad Airways i Emirates, które uzyskały cztery gwiazdki, ale żadna linia nie otrzymała najwyższej, pięciogwiazdkowej oceny za komfort.
Ranking linii krótkodystansowych według komfortu siedzeń:
- Jet2.com – 3/5
- KLM – 3/5
- Lufthansa – 3/5
- Aer Lingus – 2/5
- TUI Airways – 2/5
- British Airways – 2/5
- Wizz Air – 2/5
- Ryanair – 1/5
Czy linie lotnicze poprawią jakość usług?
Organizacja Which? podkreśla, że wiele linii, zwłaszcza tych z końca zestawienia, nie czuje presji na poprawę usług, ponieważ w branży lotniczej brakuje silnych regulacji dotyczących praw pasażerów.Zobacz też:
Zdaniem ekspertów, najlepiej ocenione linie pokazują, że możliwe jest zapewnienie wysokiej jakości obsługi, nawet przy rosnących kosztach operacyjnych i częstych opóźnieniach lotów.
Z kolei krytykowane linie, takie jak Ryanair, Wizz Air i British Airways, odrzucają wyniki badania, twierdząc, że nie odzwierciedlają one rzeczywistej satysfakcji klientów.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.