Wiadomości
Awaria w największych bankach w Wielkiej Brytanii. Klienci nie mają dostępu do swoich pieniędzy
Wielu klientów brytyjskich banków boryka się dziś z poważnymi problemami związanymi z dostępem do swoich kont.
W dniu wypłaty część użytkowników Lloyds Bank, Halifax, Nationwide, TSB, Bank of Scotland i First Direct napotkała trudności w logowaniu do bankowości internetowej oraz mobilnej.
Awaria systemów bankowych
Serwis monitorujący zakłócenia usług Downdetector odnotował gwałtowny wzrost liczby zgłoszeń dotyczących problemów z funkcjonowaniem systemów bankowych.Zobacz też:
Największe trudności zgłaszają klienci Nationwide i First Direct, którzy mają utrudniony dostęp do swoich środków oraz nie mogą realizować przelewów.
Nationwide potwierdziło awarię na swojej stronie internetowej, informując:
„Obecnie niektóre wpłaty i wypłaty są opóźnione, jednak pozostałe usługi działają normalnie”.
Bank uspokaja klientów, zapewniając, że polecenia zapłaty oraz zlecenia stałe są realizowane zgodnie z harmonogramem, a zaległe transakcje „są w kolejce i zostaną zaksięgowane tak szybko, jak to możliwe”. Klienci nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań.
Podobne trudności zgłasza również First Direct, które w oficjalnym komunikacie poinformowało o problemach z płatnościami w bankowości internetowej oraz mobilnej.
Lloyds, Halifax i Bank of Scotland również dotknięte problemami
Problemy nie ominęły również banków należących do Lloyds Banking Group, czyli Lloyds Bank, Halifax oraz Bank of Scotland.W odpowiedzi na rosnącą liczbę skarg grupa bankowa wydała oświadczenie:
„Wiemy, że niektórzy klienci napotykają trudności z dostępem do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Przepraszamy za utrudnienia i pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności”.
Co powinni zrobić klienci?
Choć banki zapewniają, że problemy są tymczasowe i pracują nad ich rozwiązaniem, wielu klientów nadal nie ma dostępu do swoich środków. Osoby, które pilnie potrzebują dokonać płatności, powinny:Sprawdzić stan konta po kilku godzinach, gdyż banki informują o stopniowym przywracaniu usług.
Unikać wielokrotnego logowania do aplikacji, co może dodatkowo obciążać serwery.
Monitorować komunikaty banków w mediach społecznościowych oraz na oficjalnych stronach internetowych.
Banki nie podały jeszcze dokładnego terminu rozwiązania problemów, jednak zapewniają, że sytuacja wraca do normy.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Duży supermarket w Wielkiej Brytanii sprzedawał przeterminowaną żywność …
Nagłe załamanie pogody w Wielkiej Brytanii. Ostrzeżenie przed burzami po…
HMRC wydaje pilne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii. Mogą tr…
Ambasada RP w Wielkiej Brytanii wydaje pilne ostrzeżenie. Został tylko j…
Pilne: Dane klientów dużego supermarketu w Wielkiej Brytanii przejęte pr…
Pilne ostrzeżenie dla podróżnych – mogą stracić nawet 7 GBP dziennie prz…
Brytyjskie lotnisko pogrążone w chaosie – odwołane loty, tysiące pasażer…