Zaloguj się Załóż konto

Awaria w największych bankach w Wielkiej Brytanii. Klienci nie mają dostępu do swoich pieniędzy

Wielu klientów brytyjskich banków boryka się dziś z poważnymi problemami związanymi z dostępem do swoich kont.

Wielu klientów brytyjskich banków boryka się dziś z poważnymi problemami związanymi z dostępem do swoich kont.

W dniu wypłaty część użytkowników Lloyds Bank, Halifax, Nationwide, TSB, Bank of Scotland i First Direct napotkała trudności w logowaniu do bankowości internetowej oraz mobilnej.


Awaria systemów bankowych

Serwis monitorujący zakłócenia usług Downdetector odnotował gwałtowny wzrost liczby zgłoszeń dotyczących problemów z funkcjonowaniem systemów bankowych.

Zobacz też:


Największe trudności zgłaszają klienci Nationwide i First Direct, którzy mają utrudniony dostęp do swoich środków oraz nie mogą realizować przelewów.

Nationwide potwierdziło awarię na swojej stronie internetowej, informując:

„Obecnie niektóre wpłaty i wypłaty są opóźnione, jednak pozostałe usługi działają normalnie”.


Bank uspokaja klientów, zapewniając, że polecenia zapłaty oraz zlecenia stałe są realizowane zgodnie z harmonogramem, a zaległe transakcje „są w kolejce i zostaną zaksięgowane tak szybko, jak to możliwe”. Klienci nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań.

Podobne trudności zgłasza również First Direct, które w oficjalnym komunikacie poinformowało o problemach z płatnościami w bankowości internetowej oraz mobilnej.

Lloyds, Halifax i Bank of Scotland również dotknięte problemami

Problemy nie ominęły również banków należących do Lloyds Banking Group, czyli Lloyds Bank, Halifax oraz Bank of Scotland.

W odpowiedzi na rosnącą liczbę skarg grupa bankowa wydała oświadczenie:

„Wiemy, że niektórzy klienci napotykają trudności z dostępem do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Przepraszamy za utrudnienia i pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności”.

Co powinni zrobić klienci?

Choć banki zapewniają, że problemy są tymczasowe i pracują nad ich rozwiązaniem, wielu klientów nadal nie ma dostępu do swoich środków. Osoby, które pilnie potrzebują dokonać płatności, powinny:

Sprawdzić stan konta po kilku godzinach, gdyż banki informują o stopniowym przywracaniu usług.


Unikać wielokrotnego logowania do aplikacji, co może dodatkowo obciążać serwery.

Monitorować komunikaty banków w mediach społecznościowych oraz na oficjalnych stronach internetowych.

Banki nie podały jeszcze dokładnego terminu rozwiązania problemów, jednak zapewniają, że sytuacja wraca do normy.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii mogą otrzymać 689 GBP od HMRC
 Czytaj następny artykuł:
Lotnisko w Wielkiej Brytanii wydaje pilny komunikat dla pasażerów Ryanair i easyJet: ważna zmiana dotycząca bagażu