Zaloguj się Załóż konto

Brytyjski supermarket rusza z wielką obniżką cen. Klienci zapłacą tyle, co w Aldi

Od końca marca 2025 roku sieć sklepów Co-op wdraża największy w historii brytyjskiego handlu detalicznego program dopasowania cen do Aldi.

Od końca marca 2025 roku sieć sklepów Co-op wdraża największy w historii brytyjskiego handlu detalicznego program dopasowania cen do Aldi.

Nowe, niższe ceny obejmą ponad 100 podstawowych produktów codziennego użytku, a z rabatów skorzystają wszyscy członkowie Co-op, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w ramach szybkiej dostawy przez internet.

To przełomowe posunięcie w segmencie zakupów „convenience”, który dotychczas był krytykowany za wysokie ceny względem dyskontów

Niższe ceny obejmują mleko, jajka, pieczywo i świeże produkty

Wśród produktów objętych dopasowaniem cen znajdują się m.in. świeże warzywa i owoce, mięso, nabiał oraz produkty piekarnicze.

Dla przykładu, cena litrowego mleka Co-op spadła z 95 pensów do 85 pensów, a średnie jajka z wolnego wybiegu oraz chleb typu tiger bloomer potaniały o 20 pensów, kosztując teraz £1,45.

Jak podaje Co-op, ponad milion członków sieci kupuje co tydzień co najmniej jeden z tych produktów, co czyni inicjatywę realnym wsparciem dla budżetów domowych.

Promocje obowiązują również w dostawie przez internet

Nowe ceny będą dostępne nie tylko w 2 400 stacjonarnych sklepach Co-op, ale również na platformach szybkiej dostawy, takich jak Shop.coop, Deliveroo i Uber Eats.

Oznacza to, że klienci mogą korzystać z promocyjnych cen bez wychodzenia z domu.

Aby otrzymać rabaty, należy być członkiem programu lojalnościowego Co-op, który kosztuje tylko £1. Aktualnie do programu zapisało się już 6 milionów osób.


Co-op chce przełamać stereotypy i konkurować z dyskontami

Jak zaznaczył dyrektor zarządzający Co-op, Matt Hood, jednym z głównych powodów tej inicjatywy jest chęć złamania stereotypu, że zakupy w sklepach typu convenience są droższe.

„W obecnych realiach gospodarczych to cena jest najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze sklepu. Naszym celem jest pokazanie, że zakupy wygodne nie muszą oznaczać kompromisu między ceną, jakością a wyborem” – powiedział Hood.

Zobacz też:


Jest to odpowiedź na zmieniające się preferencje konsumentów, którzy szukają szybkich i jednocześnie opłacalnych rozwiązań zakupowych.

Inne sieci rezygnują lub ograniczają podobne działania

Co-op postawił na agresywną konkurencję w czasie, gdy inni gracze rynkowi ograniczają lub porzucają własne programy dopasowania cen.

Z danych magazynu „The Grocer” wynika, że Tesco zmniejszyło liczbę produktów objętych dopasowaniem cen do Aldi z 790 do 645, natomiast Asda całkowicie zrezygnowała ze swojego programu porównywania cen z Aldi i Lidlem, koncentrując się na własnej strategii cenowej.


Ruch Co-op może znacząco wpłynąć na rynek detaliczny w Wielkiej Brytanii, szczególnie jeśli inne sieci convenience zdecydują się pójść w ich ślady.

Zyskują na tym przede wszystkim konsumenci, którzy – mimo szybkich zakupów „na rogu” – mogą teraz liczyć na ceny porównywalne z dyskontami.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Wielka kumulacja EuroMillions. W puli aż 202 miliony funtów – to największa wygrana w historii brytyjskiej loterii
 Czytaj następny artykuł:
HMRC wprowadza cztery ważne zmiany w kwietniu. Dotkną tysiące rodzin w Wielkiej Brytanii