Wiadomości
Asda wprowadza ogromne zmiany w 250 supermarketach w Wielkiej Brytanii
Nowa technologia pojawi się w 250 placówkach sieci, upraszczając pracę personelu i wyświetlając dodatkowe informacje o produktach.
Innowacyjne rozwiązanie obejmie aż 250 placówek i ma na celu usprawnienie codziennych operacji, a także poprawę dostępności produktów na półkach – podaje Manchester Evening News.
W ramach projektu brytyjski gigant detaliczny zastosuje technologię VusionGroup, znaną jako elektroniczne etykiety półkowe (Electronic Shelf Labels, ESLs).
To system, który pozwala automatycznie aktualizować ceny na półkach, dzięki czemu pracownicy nie muszą już ręcznie wymieniać papierowych oznaczeń.
Jednocześnie rozwiązanie to zwiększa precyzję informacji o produktach oraz redukuje ryzyko błędów cenowych.
Manchester był poligonem testowym dla nowej technologii
Trzymiesięczne testy przeprowadzono w sklepie Asda przy Oxford Road w Manchesterze.Zobacz też:
Ich pozytywne wyniki skłoniły sieć do wprowadzenia rozwiązania na znacznie szerszą skalę.
Łącznie w ramach programu pojawi się około 700 tysięcy elektronicznych etykiet w całym kraju, co oznacza średnio 2,800 urządzeń na jeden sklep.
Cyfrowe etykiety nie tylko pokazują aktualną cenę, wagę i jednostkowy koszt produktu, ale również umożliwiają klientom szybki dostęp do informacji o alergenach za pomocą kodów QR umieszczonych bezpośrednio na półce.
Asda inwestuje w cyfrową transformację i rozwój sieci Express
Nowe rozwiązania będą wdrażane głównie w sklepach Asda Express, które są mniejszym formatem handlowym sieci, nastawionym na szybkie zakupy w lokalnych społecznościach.Do końca 2025 roku sieć planuje otworzyć 20 nowych punktów Express – pierwszy z nich w Castleford już w przyszłym tygodniu. Wszystkie nowe sklepy będą od początku wyposażone w elektroniczne etykiety cenowe.
Joseph Sutton, wiceprezes Asda Express odpowiedzialny za sektor żywności i paliw, podkreślił, że nowa technologia ma służyć zarówno klientom, jak i pracownikom: „Wdrażając innowacyjne rozwiązania w naszych sklepach, możemy uprościć codzienne zadania personelu, który dzięki temu będzie mógł poświęcić więcej czasu obsłudze klientów. Pierwsze 20 nowych placówek Express to dopiero początek naszej transformacji”.
Partnerstwo z VusionGroup ma unowocześnić zakupy
Roy Horgan, dyrektor generalny VusionGroup na Wielką Brytanię i Irlandię, określił współpracę z Asdą jako kluczowy krok w kierunku pełnej cyfryzacji handlu detalicznego: „Cieszymy się, że możemy wspierać Asdę w tej fazie rozwoju. Połączenie elektronicznych etykiet z technologią Internetu Rzeczy i analizą danych pozwala tworzyć zupełnie nowy standard zakupów – bardziej efektywny i dostosowany do potrzeb klientów”.Wprowadzenie cyfrowych etykiet cenowych to kolejny etap modernizacji Asdy, która konsekwentnie inwestuje w automatyzację i technologie przyjazne zarówno dla środowiska, jak i dla użytkowników.
Dzięki temu sieć umacnia swoją pozycję jako jeden z liderów innowacji w brytyjskim handlu detalicznym.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Najtańszy supermarket w Wielkiej Brytanii. Jest o ponad 44 GBP tańszy ni…
Dodatek 300 GBP wpłynie na konta bankowe milionów mieszkańców UK. Kiedy …
Wielka Brytania wprowadza ogromne zmiany dla podatników. Tysiące osób sp…
Ponad 750 tys. mieszkańców Wielkiej Brytanii może otrzymać nawet 2240 GB…
Sztorm Amy sieje spustoszenie w Wielkiej Brytanii. Porywy wiatru do 155 …
Tysiące mieszkańców Wielkiej Brytanii otrzyma darmowe frytkownice i woln…
Tragiczny finał ataku w klubie nocnym w Birmingham. Nie żyje 33-letni mę…