Wiadomości
Ryanair wprowadza ogromne zmiany dla podróżnych. Nowe zasady już od listopada
Od 12 listopada 2025 roku Ryanair w Wielkiej Brytanii i Europie wprowadzi ogromne zmiany dla podróżnych.

Od tego dnia linia lotnicza zacznie stosować zasadę „100% Digital Boarding Passes”, czyli wyłącznie cyfrowych kart pokładowych.
Dla milionów pasażerów taniego przewoźnika oznacza to koniec drukowania biletów – tradycyjne papierowe wersje przestaną być akceptowane na większości lotnisk.
Jak podaje linia, nowe rozwiązanie ma na celu nie tylko uproszczenie procesu odprawy, ale również redukcję kosztów i wpływu na środowisko.
Dzięki rezygnacji z papierowych kart pokładowych Ryanair planuje oszczędzić około 300 ton papieru rocznie.
Zmiana, która pierwotnie miała zostać wprowadzona w maju 2025 roku, obejmie wszystkich pasażerów korzystających z lotów po 12 listopada.
Jak uzyskać cyfrową kartę pokładową?
Aby skorzystać z nowego systemu, pasażerowie Ryanaira muszą odprawić się online – przez stronę Ryanair.com lub aplikację mobilną dostępną w sklepach Apple App Store i Google Play.Po zakończeniu odprawy, cyfrowa karta pokładowa (Digital Boarding Pass, DBP) automatycznie pojawi się w aplikacji.
To właśnie ten dokument będzie wymagany przy kontroli bezpieczeństwa i wejściu na pokład samolotu. Linia przekonuje, że nowy sposób jest „szybszy, wygodniejszy i mniej stresujący” niż tradycyjne papierowe bilety.
Co jeśli telefon się rozładuje lub zostanie zgubiony?
Jednym z najczęstszych pytań podróżnych jest to, co stanie się, jeśli telefon się rozładuje lub zostanie zgubiony tuż przed lotem.Dyrektor generalny Ryanaira Michael O’Leary uspokaja, że pasażerowie nie muszą się martwić – utrata telefonu nie uniemożliwi wejścia na pokład.
„Jeśli ktoś straci telefon, nie ma problemu. O ile odprawił się online przed przyjazdem na lotnisko, wydrukujemy mu kartę pokładową na miejscu bez żadnych opłat” – powiedział O’Leary w rozmowie z podcastem The Independent.
Dodał również, że nawet jeśli urządzenie rozładuje się w terminalu, obsługa lotniska ma dostęp do numerów rezerwacji i tzw. „sequence number”, co umożliwi identyfikację pasażera i dopuszczenie go do lotu.
Na stronie Ryanaira można przeczytać podobne zapewnienie: „Jeśli odprawa online została już zakończona, a telefon lub tablet ulegnie awarii, dane pasażera są zapisane w systemie i obsługa pomoże przy bramce”.
Co w przypadku braku internetu lub słabego Wi-Fi?
Ryanair podkreśla, że po dokonaniu odprawy online cyfrowa karta pokładowa będzie dostępna również offline – w aplikacji mobilnej.Zobacz też:
Dzięki temu pasażerowie nie muszą martwić się o zasięg czy dostęp do danych mobilnych podczas podróży.
Jednak przewoźnik przypomina, że jeśli ktoś nie odprawi się online mimo wysyłanych przypomnień (48 i 24 godziny przed wylotem), nadal obowiązuje opłata za odprawę na lotnisku. Obecnie wynosi ona:
- £55/€55 za pasażera na większości tras,
- £30/€30 przy wylotach z Hiszpanii,
- £40/€40 przy wylotach z Austrii.
Nowe zasady obowiązywać będą we wszystkich krajach, w których operuje linia, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Polsce, Hiszpanii i Włoszech.
Dla podróżnych oznacza to, że już w okresie zimowych podróży 2025/2026 konieczne będzie korzystanie z aplikacji Ryanair, aby wejść na pokład samolotu.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania: Digital ID nie będzie obowiązkowy wstecznie. Rząd potwi…
Wielka Brytania wprowadza duże zmiany w dziennych opłatach stałych za en…
Funt szterling traci na wartości. Słabsze dane z Wielkiej Brytanii pogrą…
Podatek spadkowy w Wielkiej Brytanii uderza w zwykłe rodziny. HMRC pobra…
Zmiana czasu w Wielkiej Brytanii. Kiedy cofamy zegarki w 2025 roku i dla…
Pierwszy śnieg spadł w Wielkiej Brytanii! Arktyczne powietrze przyniosło…
DWP przyzna dodatkowe 164 GBP osobom pobierającym jedno świadczenie







