Zaloguj się Załóż konto

Kasy samoobsługowe przyczyniają się do kradzieży

Jedna na pięć osób przyznaje, że korzystając z samoobsługowych kas zdarza się jej nie zapłacić za część towarów. Głównym powodem jest niemożliwość nabicia na kasę niektórych produktów.

Jedna na pięć osób przyznaje, że korzystając z samoobsługowych kas zdarza się jej nie zapłacić za część towarów. Głównym powodem jest niemożliwość nabicia na kasę niektórych produktów.

Część osób zamiast podejmować kolejne próby nabicia produktu na kasę lub zająć się poszukiwaniem kogoś z obsługi, po prostu wkłada zakupy do siatki. 19% ankietowanych zaznacza, że co miesiąc w ten sposób zabiera do domu towary o średniej łącznej wartości £15. Jeżeli liczby te mają swoje odbicie w rzeczywistości, oznacza to straty dla supermarketów rzędu 1,6 bilionów funtów rocznie. Straty, za które płacą klienci w wyższych cenach produktów.

Ankietę na ten temat przeprowadziła strona internetowa VoucherCodesPro.co.uk. Wzięły w niej udział 2 634 osoby.

57% klientów pytanych o powody kradzieży tłumaczyło, że niemożliwość nabicia produktu na kasę frustrowała ich i w końcu po prostu wrzucali go do siatki. Również 57% twierdziło, że nie da się ich na tym złapać, podczas gdy 47% zauważa, że kasy można bardzo łatwo oszukać. Około jedna trzecia (32%) stwierdzała, że nie ma wystarczająco dużo pieniędzy, by zapłacić za wszystko.

Jedynie jeden na dwudziestu kupujących twierdzi, że o niezapłaceniu za jakiś produkt dowiadywał się dopiero w domu, podczas sprawdzania paragonu. Z ankiety wynika, że produkty, za które nie płacimy najczęściej, to owoce i warzywa, pieczywo, słodycze i kosmetyki.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
14 osób aresztowanych podczas protestu studentów
 Czytaj następny artykuł:
Połowa imigrantów, bez znajomości angielskiego, nie ma pracy