W marcu 1985 roku posadzono nowy ”Sally Oak” dąb w północnej części Bristol Road oraz kolejny w październiku 2000 roku, w Bentella's Corner.
Budowa Worcester i Birmingham Canal miała znaczący wpływ na Selly Oak. Prace rozpoczęły się w Gas Street Basin w 1792 roku, kanał był drogą dostawczą dla węgla, produktów przemysłowych, zbóż i materiałów budowlanych do Birmingham. Od 1830r. dostarczano również sól z Droitwich a od początku XX wieku fabryka Cadbury w Bournville przewoziła surowce do wyrobu czekolady.
W 1798 roku otwarto Kanał Dudley nr 2, aby rozładować ruch drogi z kanału nr 1 z Dudley Canal do Worcester i Selly Oak. Stał się on ważną drogą komunikacji na długodystansowych trasach między Black Country a południem kraju. Kanał został zamknięty z powodu zawalenia się dachu w Lapal Tunnel w roku 1917 a jego remont okazał się zbyt kosztowny.
Przez większą cześć XX wieku przez Selly Oak przebiegały prace budowlane przy rozbudowie drogi Bristol Road (A38). Rozebrano wiele historycznych budynków, które stały wokół Bristol Road. Rozbudowa drogi trwa do dnia dzisiejszego i kolejne 1.5 km odcinka drogi zostanie otwarte w 2011 roku i będzie przebiegać przez Selly Oak i Bournbrook.
Mniejszość etniczna mieszkańców Selly Oak wynosi 15, 9%. Ze względu na bliskość Uniwersytetu Birmingham dzielnice tą zamieszkuje wielu studentów.