Acocks Green zaczął się rozwijać w XIXw, kiedy to został połączony koleją z Birmingham Oxford Railway w 1852 roku. W tym czasie znajdowały się tam trzy wsie wokół Warwick Road: Flint Green, Acocks Green i Westley Brook. Westley Brook miało stać sie nowoczesnym centrum Acocks Green, ale bliskość stacji kolejowej spowodowało, ze Acocks rozwinął się szybciej niż inne wsie.
W 1911 roku Yardley, której częścią był Acocks Green został przyłączony do Birmingham. W połowie 1920 w Birmingham brakowało mieszkań, zaczęto więc zabudowę wokół Acocks Green. Ówcześni mieszkańcy byli nazywani „Snob’s Green”, ponieważ nie byli zadowoleni z nowo przybyłych sąsiadów, których uważali za niższą klasę . Jednak nowi mieszkańcy przynieśli wiele korzyści dla dzielnicy. Zaczęto rozbudowywać szkoły, kościoły, centra handlowe. W 1916 na Acocks Green powstała linia tramwajowa i ruszył pierwszy tramwaj. Kiedy w 1932 roku dzielnica została przebudowana na miejscu pętli tramwajowej utworzono wyspę z pasem zieleni.
W 1936 roku wybudowano fabrykę silników Bristol Hercules, w pobliżu kanału na terenie rynku ogrodniczego Westwood. Fabryka została jednym z oddziałów Rovera, pod koniec wojny rozpoczęła produkcje zbiorników i silników Meteoryt. Była jedną z bardziej znanych fabryk w państwie, często odwiedzaną przez króla Jerzego VI. Jako wojskowa fabryka była również celem niemieckich bombardowań podczas II wojny światowej.
Największą grupą etniczna zamieszkującą Acocks Green są biali Brytyjczycy. Drugą, dosyć liczną grupą są mieszkańcy Azji. Religią dominującą w tym regonie jest chrześcijaństwo, dlatego też w okolicy znajduje się dużo kościołów, na drugim miejscu jest Islam. W ostatnich latach na Acock Green licznie osiedlili się również obywatele Polscy.
W okolicy znajduje sie kilka parków, jedynym z bardziej znanych jest Fox Hollies Park z sztucznym jeziorkiem. W pobliżu ronda gdzie Warwik Road styka się z Shirley Road i Westley Road zlokalizowane jest centrum z wieloma sklepami, supermarketem, biblioteką i kręgielnią.