Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Kampania 'Przygotuj się na brexit' zawieszona. Zmarnowano 100 mln funtów

Brytyjski rząd potwierdził zawieszenie kampanii reklamowej „Przygotuj się na brexit”, która informowała o konieczności przygotowania się na bezumowne wyjście Wielkiej Brytanii z UE 31 października.

Decyzja o zawieszeniu zapadła po tym, jak Boris Johnson i liderzy państw UE formalnie zaakceptowali opóźnienie Brexitu do 31 stycznia 2020 r.

Kampania miała na celu poszerzanie wiedzy na temat warunków opuszczenia Unii Europejskiej, została rozpoczęta wraz ze startem strony internetowej gov.uk/brexit.


Według dziennika The Sun kampania kosztowała 100 mln funtów i była najdroższą od II wojny światowej społeczną kampanię reklamową.

Według Benedicta Pringle, twórcy bloga Politicaladvertising, koszt kampanii był dwa razy większy niż co roku płaci za swe reklamy Loteria Krajowa.

Trwająca 2 miesiące kampania zawierała reklamę telewizyjną, billboardy, ulotki i reklamę w mediach społecznościowych.


Kampania miała przekazać Brytyjczykom, aby się nie obawiali ewentualnego chaotycznego brexitu.

Ostatnie wielkie kampanie tego typu miały miejsce w 1948 roku, kiedy stworzono system służby zdrowia NHS, i w 1986, gdy akcja "Nie umieraj z powodu niewiedzy" miała uzmysłowić Brytyjczykom zagrożenie AIDS.

Lider opozycyjnej Partii Pracy, Jeremy Corbyn, ocenił, że "pieniądze te zostały zmarnowane, bo można je było wydać na zatrudnianie pielęgniarek, paczki z żywnością lub opiekę dla starszych osób".

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
12 imigrantów znaleziono w ciężarówce-chłodni w Belgii
 Czytaj następny artykuł:
Policja poszukuje dwóch braci w związku ze śmiercią 39 imigrantów w ciężarówce