Zaloguj się Załóż konto

Tesco walczy z marnotrawieniem żywności

Po wykryciu że 2/3 surowców zużywanych do produkcji pakowanych sałatek jest marnotrawionych, Tesco ogranicza ilość promocji na artykuły żywnościowe. Supermarket postanowił śledzić los 25 najlepiej sprzedających się produktów, porównując swoje obserwacje z danymi przedstawionymi przez Waste and Resources Action Programme.

Po wykryciu że 2/3 surowców zużywanych do produkcji pakowanych sałatek jest marnotrawionych, Tesco ogranicza ilość promocji na artykuły żywnościowe.

Supermarket postanowił śledzić los 25 najlepiej sprzedających się produktów, porównując swoje obserwacje z danymi przedstawionymi przez Waste and Resources Action Programme. Analizy wykazały, że Tesco wygenerowało w ciągu pierwszego półrocza 28,5 ton odpadów żywnościowych. W całej Wielkiej Brytanii rocznie zepsuciu ulega 15 mln ton żywności, a brytyjskie rodziny tracą na psującej się żywności po 700 funtów rocznie. Tesco zamierza pomóc im zatrzymać te pieniądze w kieszeni, by nie trafiały do kosza.

Analizy sporządzone przez giganta handlowego wykazały, iż 68 procent oferowanych w sieci jego sklepów sałatek jest wyrzucanych – 35 procent z nich przez samych konsumentów. Zepsuciu ulega również ok 40 procent sprzedawanych jabłek, 25 procent winogron, 20 procent bananów i prawie połowa pieczywa. Z tego względu na stoiskach wystawiane będą mniejsze ilości owoców i warzyw, a sałatki dostępne będą w mniejszych porcjach. Przearanżowanych zostanie również 600 wewnętrznych piekarni w ten sposób, by zminimalizować ilość zalegającego pieczywa.

Tesco jednocześnie włączyło się w działania prowadzone przez plantatorów na rzecz walki ze szkodnikami i chorobami jabłek oraz podjęło współpracę z dostawcami winogron i bananów w zakresie poprawy jakości produktów i czasu dostaw. Supermarket będzie również dzielił się z klientami wskazówkami na temat właściwego przechowywania owoców oraz wykorzystywania resztek chleba.

Dyrektor handlowy Tesco Matt Simister podkreślił, że wszyscy mamy obowiązek przeciwdziałać marnotrawieniu jedzenia, przy czym nie ma jednego, skutecznego rozwiązania. Duże znaczenie mogą mieć nawet niewielkie kroki, takie jak zmiany w sposobie sprzedaży owoców i warzyw.

Koniec z promocjami na duże opakowania sałatek to tylko początek planowanych zmian. Sprzedawca chce wspierać działania na rzecz ograniczania marnotrawienia żywności wzdłuż całej drogi dystrybucyjnej, prowadzącej od pola do stołu.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Rusza budowa elektrowni jądrowej w Hinkley
 Czytaj następny artykuł:
Połowa dzieci styka się z cyber-przemocą