Wiadomości
Ryanair przegrał apelację i będzie musiał wypłacić odszkodowania klientom
Sąd Apelacyjny w Londynie podtrzymał w tym tygodniu wcześniejsze orzeczenie Sądu Najwyższego z kwietnia 2021 r., które stwierdziło, że irlandzkie linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowania tysiącom pasażerów, których loty zostały opóźnione lub odwołane w 2018 r. w wyniku strajków.
Ponad 400 lotów zostało odwołanych w sierpniu 2018 r. po skoordynowanym strajku pilotów Ryanaira, którzy domagali się, aby linia lotnicza w pełni uznała związki i poprawiła płace i warunki dla załóg.
Linie lotnicze ostatecznie zaakceptowały wiele żądań swoich pilotów, ale odrzuciły roszczenia odszkodowawcze od pasażerów, których loty zostały odwołane zgodnie z europejskimi przepisami EC261 o odmowie przyjęcia na pokład.
Ryanair argumentował, że strajk był „nadzwyczajną okolicznością”, która zwalnia linie lotnicze z obowiązku wypłaty odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty.
Sędzia powiedział, że strajki same w sobie nie stanowią „nadzwyczajnych okoliczności” w ramach unijnego rozporządzenia w sprawie rekompensat za odwołane lub opóźnione loty.
Dlatego odwołanie lotu z powodu strajku uprawnia pasażerów do otrzymania odszkodowania w wysokości do 600 euro w przypadku odwołania lub poważnego opóźnienia lotów.
Sędzia powiedział, że ogólnie strajki „mogły” doprowadzić do nadzwyczajnych okoliczności, jednak strajk w sprawie warunków płacy lub zatrudnienia nie spełnia tych kryteriów.
Tania linia lotnicza Ryanair została uznana za najgorszą linię lotniczą oferującą loty krótkodystansowe.
Według organizacji konsumenckiej Which? aż 75% osób twierdzi, że najchętniej uniknęłoby latania tymi liniami.
Przewoźnik budżetowy, któremu przyznano łączną notę 55 na 100, został ostro skrytykowany przez pasażerów.
Zaledwie 47% stwierdziło, że byli zadowoleni ze sposobu, w jaki Ryanair obsługiwał zwroty pieniędzy podczas pandemii.
Ryanair otrzymał również niskie oceny z innych względów w tym jedną na pięć gwiazdek za komfort siedzenia, dwie za proces wchodzenia na pokład.
Otrzymał również niskie oceny za czystość kabiny, asortyment i jakość jedzenia i napojów.
Mimo że tania linia lotnicza oferuje loty z wielu miast w Wielkiej Brytanii do miejsc w Europie za mniej niż 10 funtów, otrzymała tylko trzy gwiazdki za stosunek jakości do ceny.
Gorące Tematy
MSZ wydaje pilne ostrzeżenie przed podróżami do unijnych krajów
Mało znany sposób na uzyskanie pomocy w wysokości do 2065 GBP
Zostało tylko kilka dni, aby ubiegać się o 370 GBP dodatku . Płatność mo…
Virgin Media wydaje ostrzeżenie związane z routerem Wi-Fi – zignorowanie…
Szok: Pasażerowie odmówili wejścia do samolotu Ryanair, bo zobaczyli, ja…