Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Ryanair przegrał apelację i będzie musiał wypłacić odszkodowania klientom

Ryanair przegrał apelacje od orzeczenia angielskiego sądu, że musi wypłacić odszkodowania klientom z Wielkiej Brytanii, których loty zostały odwołane w

Sąd Apelacyjny w Londynie podtrzymał w tym tygodniu wcześniejsze orzeczenie Sądu Najwyższego z kwietnia 2021 r., które stwierdziło, że irlandzkie linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowania tysiącom pasażerów, których loty zostały opóźnione lub odwołane w 2018 r. w wyniku strajków.


Ponad 400 lotów zostało odwołanych w sierpniu 2018 r. po skoordynowanym strajku pilotów Ryanaira, którzy domagali się, aby linia lotnicza w pełni uznała związki i poprawiła płace i warunki dla załóg.

Linie lotnicze ostatecznie zaakceptowały wiele żądań swoich pilotów, ale odrzuciły roszczenia odszkodowawcze od pasażerów, których loty zostały odwołane zgodnie z europejskimi przepisami EC261 o odmowie przyjęcia na pokład.

Ryanair argumentował, że strajk był „nadzwyczajną okolicznością”, która zwalnia linie lotnicze z obowiązku wypłaty odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty.

Sędzia powiedział, że strajki same w sobie nie stanowią „nadzwyczajnych okoliczności” w ramach unijnego rozporządzenia w sprawie rekompensat za odwołane lub opóźnione loty.


Dlatego odwołanie lotu z powodu strajku uprawnia pasażerów do otrzymania odszkodowania w wysokości do 600 euro w przypadku odwołania lub poważnego opóźnienia lotów.

Sędzia powiedział, że ogólnie strajki „mogły” doprowadzić do nadzwyczajnych okoliczności, jednak strajk w sprawie warunków płacy lub zatrudnienia nie spełnia tych kryteriów.

Tania linia lotnicza Ryanair została uznana za najgorszą linię lotniczą oferującą loty krótkodystansowe.

Według organizacji konsumenckiej Which? aż 75% osób twierdzi, że najchętniej uniknęłoby latania tymi liniami.

Przewoźnik budżetowy, któremu przyznano łączną notę 55 na 100, został ostro skrytykowany przez pasażerów.


Zaledwie 47% stwierdziło, że byli zadowoleni ze sposobu, w jaki Ryanair obsługiwał zwroty pieniędzy podczas pandemii.

Ryanair otrzymał również niskie oceny z innych względów w tym jedną na pięć gwiazdek za komfort siedzenia, dwie za proces wchodzenia na pokład.

Otrzymał również niskie oceny za czystość kabiny, asortyment i jakość jedzenia i napojów.

Mimo że tania linia lotnicza oferuje loty z wielu miast w Wielkiej Brytanii do miejsc w Europie za mniej niż 10 funtów, otrzymała tylko trzy gwiazdki za stosunek jakości do ceny.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Usłyszał o niej cały świat, gdy straciła 8 dzieci. Teraz zmarła na raka i została pochowana bez obecności rodziny
 Czytaj następny artykuł:
Dzień Świstaka odwołany. Kilka dni temu zmarł główny bohater wydarzenia