Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Nowi pracownicy P&O Ferries nie wiedzieli, jak używać sprzętu ratowniczego

Według najnowszych doniesień tańsi pracownicy agencyjni zatrudnieni przez P&O Ferries w celu zastąpienia zwolnionych marynarzy nie wiedzieli, jak używać sprzętu ratującego życie.

Inspektorzy Agencji Morskiej i Straży Przybrzeżnej (MCA) wykryli 23 usterki w promie Spirit of Britain, z których sześć miało podstawy do zatrzymania.

Szybkie łodzie ratownicze nie były odpowiednio przygotowane, a sprzęt do filtrowania oleju nie działał.


Wystąpiło również pięć uchybień dotyczących warunków pracy oraz pięć związanych z systemami przeciwpożarowymi.

Spirit of Britain – który pływa na trasie Dover do Calais – został zatrzymany po inspekcji w dniu 11 kwietnia. Statek otrzymał zezwolenie na wypłynięcie dopiero 22 kwietnia.

Oprócz 23 usterek inspektorzy stwierdzili, że załoga „nie umie obsługiwać sprzętu ratunkowego”, co może dotyczyć sprzętu takiego jak łodzie ratownicze, szalupy ratunkowe, kamizelki ratunkowe czy flary.

Sekretarz generalny RMT Mick Lynch opisał raport jako „kolejny dowód na to, że P&O jest kapitalistycznym bandytą żeglującym po brytyjskich wodach”.


Powiedział: „Brak troski i szacunku P&O dla przepisów bezpieczeństwa – które mają na celu ratowanie życia w przypadku katastrof morskich – jest na równi z ich przerażającym traktowaniem lojalnej 800-osobowej załogi, która została zwolniona w zeszłym miesiącu”.

„Nie ma wątpliwości, że firmy publiczne i spedycyjne powinny bojkotować P&O Ferries ze względów bezpieczeństwa, ochrony i moralności, dopóki rząd nie wkroczy i nie przejmie kontroli nad tym nieuczciwym operatorem morskim” - dodał.

Inny prom tego operatora również został zatrzymany z powodu uchybień.

Zobacz też:


Jednak niedługo po otrzymaniu zezwolenia na wypłyniecie, dryfował u wybrzeży Larne po „usterce mechanicznej”.

European Causeway, który może pomieścić do 410 pasażerów, znajdował się około 8 km od portu w Larne.


Prom z nieznaną liczbą osób na pokładzie opuścił Cairnryan około godziny 12:00 i miał przybyć do portu w Larne około godziny 14:00.

Jednak nigdy się nie pojawił, co skłoniło RNI do wysłania trzech łodzie ratunkowych, aby zbadać, co się stało.

P&O poinformowało, że incydent miał miejsce z powodu awarii mechanicznej na Morzu Irlandzkim, a pełna inspekcja odbędzie się, gdy statek wróci do portu.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Putin może rozpocząć III wojnę światową w ciągu kilku dni, twierdzi brytyjski minister obrony
 Czytaj następny artykuł:
Awaria w bankach Lloyds i Halifax, klienci nie mogą dokonywać płatności