Zaloguj się Załóż konto

Brytyjski bank wydaje pilne ostrzeżenie dla klientów. Średnio tracą 570 GBP

Brytyjski bank wydał pilne ostrzeżenie dla wszystkich klientów i użytkowników mediów społecznościowych, ponieważ rosnąca liczba osób w Wielkiej Brytanii traci średnio około 570 funtów.

Brytyjski bank wydał pilne ostrzeżenie dla wszystkich klientów i użytkowników mediów społecznościowych, ponieważ rosnąca liczba osób w Wielkiej Brytanii traci średnio około 570 funtów.

Najnowsze dane opublikowane przez Lloyds Bank pokazują, że oszustwa związane z zakupami na Facebooku i Instagramie mogą kosztować ludzi w Wielkiej Brytanii ponad 27 milionów funtów tylko w tym roku.


Lloyds ostrzegł, że połączenie rosnącej popularności zakupów online i wzrostu liczby oszustów prowadzi do tego, że ludzie płacą za towary, które po prostu nie istnieją.

Ofiary często są wabione obietnicą obniżonych cen lub przedmiotów trudnych do znalezienia, stwierdził gigant bankowy.

Potencjalni nabywcy są proszeni o przesyłanie pieniędzy bezpośrednio ze swojego konta na inne konto przelewem bankowym, co zapewnia bardzo małą ochronę konsumenta, gdy coś pójdzie nie tak.

Nowe badanie przeprowadzone przez Lloyds Banking Group wykazało, że ponad dwie trzecie (68%) wszystkich oszustw związanych z zakupami ma teraz miejsce na Facebooku, w tym na Facebooku Marketplace i Instagramie.


Najnowsze dane pokazują, że co siedem minut ktoś w Wielkiej Brytanii pada ofiarą oszustwa zakupowego na tych dwóch platformach.

Według banku do najczęściej fałszywie reklamowanych towarów należą ubrania, buty sportowe, konsole do gier i telefony komórkowe.

Natomiast średnia kwota, jaką straciły ofiary oszustw zakupowych, wynosi obecnie około 570 GBP.

Liz Ziegler, dyrektor ds. zapobiegania oszustwom w firmie Lloyds, powiedziała dla Liverpool Echo: „Media społecznościowe stały się w ostatnich latach Dzikim Zachodem zakupów online, jest niewiele kontroli sprawdzających, kto co sprzedaje. To sprawia, że ​​konsumenci są coraz bardziej narażeni na bezlitosnych oszustów z setkami nowych ofiar każdego dnia i dziesiątkami milionów funtów płynących każdego roku do zorganizowanych gangów przestępczych”.


„Banki przodują w walce z epidemią oszustw, ale nie mogą z nią walczyć same. Najwyższy czas, aby firmy technologiczne zintensyfikowały odpowiedzialność za ochronę swoich klientów. Oznacza to powstrzymanie oszustw u źródła i przyczynienie się do zwrotu pieniędzy, gdy ich platformy są wykorzystywane do oszukiwania niewinnych ofiar” - dodała.

Rzecznik Meta, który jest właścicielem zarówno Facebooka, jak i Instagrama, powiedział: „Jest to problem dotyczący całej branży, a oszuści używają coraz bardziej wyrafinowanych metod, aby oszukiwać ludzi na różne sposoby, w tym e-maile, SMS-y i offline”.

Zobacz też:


„Nie chcemy, aby ktokolwiek padł ofiarą tych przestępców, dlatego nasze platformy mają systemy do blokowania oszustw, reklamodawcy usług finansowych muszą teraz mieć autoryzację FCA i prowadzimy kampanie uświadamiające konsumentów, jak wykrywać nieuczciwe zachowania”.

„Ludzie mogą również zgłaszać te treści kilkoma prostymi kliknięciami, a my współpracujemy z policją, aby wspierać jej dochodzenia” - dodał.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Sainsbury's obniża ceny ponad 40. produktów mlecznych
 Czytaj następny artykuł:
Banki w UK wycofują oferty kredytów hipotecznych z powodu niepewności co do stóp procentowych