Wiadomości
Ogromne kolejki na lotniskach w Wielkiej Brytanii, z powodu awarii systemu IT
Tysiące pasażerów na lotniskach w Wielkiej Brytanii musiało się wczoraj zmierzyć z dużymi opóźnieniami po tym, jak awaria systemu IT zakłóciła działanie samoobsługowych bramek paszportowych.
Tysiące pasażerów na lotniskach w Wielkiej Brytanii musiało się wczoraj zmierzyć z dużymi opóźnieniami po tym, jak awaria systemu IT zakłóciła działanie samoobsługowych bramek paszportowych.
Na wielu lotniskach w tym Heathrow, w Manchesterze i Edynburgu wystąpiły problemy z bramkami elektronicznymi, co spowodowało, że podróżni musieli czekać w trzygodzinnych kolejkach.
Opóźnienia doprowadziły również do zaległości w odbieraniu bagażu i walizki musiały być zdejmowane przez personel i zostawiane między karuzelami.
Bramki elektroniczne umożliwiają podróżnym posiadającym paszporty biometryczne przejście przez kontrolę graniczną bez kontroli przez pracownika.
Jednak awaria techniczna doprowadziła do tego, że wszyscy podróżnicy musieli przejść kontrolę graniczną obsługiwaną przez pracowników straży granicznej, co doprowadziło do dużych kolejek.
Lotnisko Heathrow poinformowało: „Zdajemy sobie sprawę z awarii systemów informatycznych wpływających na działanie bramek samoobsługowych, przez co wszyscy pasażerowie są kontrolowani przez pracowników Border Force”.
„Ten problem dotyczy wielu portów lotniczych i nie jest odosobnionym problemem na Heathrow. Nasze zespoły współpracują z Border Force, aby jak najszybciej znaleźć rozwiązanie”.
Około godziny 14:30 Ministerstwo Spraw Wewnętrznych poinformowało, że problem z bramkami elektronicznymi został rozwiązany.
Jednak kolejki ciągnęły się jeszcze godzinami i dopiero wieczorem wszystko wróciło do normy.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.