Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Osoby ubiegające się o azyl w Wielkiej Brytanii otrzymują „niejadalne” jedzenie i żyją w strasznych warunkach

Osoby ubiegające się o azyl zostały zakwaterowane w pokojach z przeciekającymi oknami, zepsutymi grzejnikami, w miejscu zakwaterowania w Liverpoolu otrzymywali jedzenie, które nie nadawało się do spożycia, twierdzi jeden z mieszkańców.

Anonimowy mężczyzna, który uciekł z rozdartego wojną Jemenu, udostępnił nagranie deszczu tryskającego przez zamknięte okno w recepcji przerobionego hotelu.


Zdjęcie jednego z jego posiłków przedstawia stare, poobijane i zaczynające gnić jabłko i małą porcję makaronu zapiekaną z dziwnym sosem i blado wyglądającym tajemniczym mięsem.

Jemeńczyk powiedział Liverpool Echo, że warunki są „katastrofalne”, dodając: „W pokojach jest zimno, naprawdę zimno – i nie można włączyć grzejników, bo wysadzają korki”.

Mężczyzna powiedział, że powszechny brak znajomości języka angielskiego wśród osób ubiegających się o azyl oznacza, że ​​wiele problemów nie zostaje zgłoszonych, a ludzie muszą się przełamać i zjadać to jedzenie albo głodować.

Serco, prywatna firma zakontraktowana przez rząd do zakwaterowania osób ubiegających się o azyl, powiedziała, że ​​przeciek został „natychmiast naprawiony” i zaprzeczyła jakimkolwiek innych problemach z obiektami.

Rzecznik Serco powiedział, że: „Mieszkanie jest w bardzo dobrym stanie. Pokoje i posesja są czyste i wszystko w nich działa jak powinno”.


„W ciągu ostatniego miesiąca nie było żadnych incydentów ani skarg dotyczących żywności itp. ani incydentów związanych z problemami z żywnością” - dodał.

Natomiast rzecznik Home Office powiedział: „Dobro osób ubiegających się o azyl traktujemy niezwykle poważnie i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki, aby chronić osoby znajdujące się pod naszą opieką. Wszystkie nasze hotele muszą dostarczyć aktualne raporty dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa przed dokonaniem rezerwacji”.

„Jeżeli osoba ubiegająca się o azyl ma problemy z zakwaterowaniem, może skontaktować się z pomocą Migrant Help, która jest dostępna 24 godziny na dobę, 365 dni w roku”.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
W Polsce zatrzymano trzy pielęgniarki za sprzedaż certyfikatów szczepień przeciw Covid-19
 Czytaj następny artykuł:
Skrzynki z mrożonymi rybami zamiast bagażów na lotnisku w Heathrow