Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Morrisons i Asda obniżają ceny wielu produktów, aby przyciągnąć klientów podczas kryzysu kosztów życia

Morrisons i Asda obniżają ceny wielu podstawowych produktów, ponieważ supermarkety toczą zaciekłą walkę o klientów w czasie, gdy rosnące koszty życia uderzają w finanse wielu gospodarstw domowych.

Oba supermarkety, wraz ze wzrostem presji cenowej, tracą klientów na rzecz dyskontów, takich jak Aldi i Lidl.


Morrisons zapowiedział, że zaoferuje średnio 13-procentową obniżkę cen na ponad 500 produktów, w tym jajka, wołowinę i ryż.

Tymczasem Asda ogłosiła, że ​​„obniżyła i zamroziła” ceny niektórych produktów do końca roku.

Koszty życia rosną w najszybszym tempie od 30 lat, częściowo z powodu rosnących cen żywności.

Morrisons, który jest czwartym co do wielkości supermarketem w Wielkiej Brytanii po Tesco, Sainsbury's i Asdzie, poinformował, że cięcia obejmą żywność chłodzoną, mrożoną oraz najczęściej kupowane produkty.


Przecenione produkty to między innymi płatki zbożowe, sosy do gotowania, kurczak i kiełbaski, a także mąka, chleb i szynka.

„Wiemy, że nasi klienci znajdują się w tej chwili pod prawdziwą presją finansową i chcemy im pomóc, jeśli chodzi o koszty zakupów spożywczych” – powiedział szef Morrisons David Potts.

Z kolei Asda poinformowała, że ceny ponad 100 produktów zostaną „obniżone i zamrożone”, obejmuje to świeże owoce i warzywa, świeże mięso i mrożonki.

Zobacz też:


Supermarket poinformował, że ceny spadną średnio o 12%.

„Wiemy, że budżety gospodarstw domowych są ograniczane przez rosnące koszty utrzymania i jesteśmy zobowiązani robić wszystko, co w naszej mocy, aby wspierać naszych klientów, współpracowników i społeczności w tych wyjątkowo trudnych czasach” – powiedział Mohsin Issa, współwłaściciel firmy Asda.


Koszty utrzymania w Wielkiej Brytanii ciągle rosną, a kupujący szukają oszczędności w alejkach supermarketów.

Najnowsze dane pokazują, że coraz więcej osób, chcących zaoszczędzić pieniądze, rezygnuje ze znanych marek na rzecz produktów pod własną marką supermarketów.

Wiele osób też coraz częściej robi zakupy w dyskontach takich jak Aldi i Lidl.

-