Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Klienci NatWest wściekli. Usterka spowodowała dwukrotne obciążenie kont

Niektórzy klienci banku NatWest zobaczyli dziś, że mają puste konta lub zaciągnięte debety, ponieważ usterka w płatnościach spowodowała przypadkowe dwukrotne obciążenie niektórych kont.

Wielu klientów twierdziło, że błąd, który spowodował dwukrotne pobranie pieniędzy za niektóre zakupy dokonane przy pomocy karty debetowej Visa, zmniejszył ich saldo i błędnie spowodował zaciągniecie debetu.


Według The Telegraph usterka dotknęła około 112 000 klientów, a bank ciągle pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Powiadomienie wysłane we wtorek do klientów mówiło: „Niektóre konta zostały błędnie dwukrotnie obciążone za zakupy dokonane przy pomocy karty debetowej, a w niektórych przypadkach dostępne saldo będzie niższe, niż powinno być, przepraszamy za wszelkie niedogodności”.

Problem utrzymywał się co najmniej od wczesnych godzin porannych, a NatWest odpowiadał sfrustrowanym klientom za pośrednictwem Twittera, że ​​ich zespół „ciężko pracuje nad poprawką”, ale nie może powiedzieć, kiedy problem zostanie rozwiązany.


Jeden z użytkowników napisał na Twitterze: „W tym tygodniu już raz z tym walczyłem, a teraz się obudziłem i większość moich transakcji została zduplikowana. Teraz jestem na minusie!”

Inny dodał: „Moje transakcje zostały zduplikowane, co spowodowało, że mam debet i będę miał opłaty, jeśli nie spłacę debetu do 15:00. Nie dokonałem tej samej płatności dwa razy”

Zobacz też:


Rzecznik NatWest poinformował, że klienci nie poniosą opłat w wyniku tego błędu.

„Zdajemy sobie sprawę, że niektóre konta klientów NatWest zostały obciążone dwa razy za niektóre zakupy dokonane przy pomocy karty debetowej Visa, a w niektórych przypadkach ich dostępne saldo będzie niższe, niż powinno. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i upewnimy się, że żaden klient nie zostanie pominięty. Nasi klienci mogą być pewni, że płatności na rzecz detalistów/handlowców zostały wykonane tylko raz, więc nie ma potrzeby kontaktowania się z nimi. Przepraszamy za wszelkie związane z tym niedogodności” – poinformowano w oficjalnym oświadczeniu.


Na początku tego roku z podobnym problemem spotkali się też klienci TSB, gdy awaria ich platformy bankowości spowodowała zdublowanie płatności na ich kontach.

Klienci obawiali się wtedy, że padli ofiarą oszustwa po tym, jak rano zauważyli, że z ich kont wypłynęło dwa razy więcej pieniędzy, niż powinno.

Później bank TSB przeprosił swoich klientów i poinformował, że jest to spowodowane awarią, a także potwierdził, że pracuje nad rozwiązaniem problemu.

-