Zaloguj się Załóż konto

Brytyjczycy biorą najwięcej dni chorobowych od 10 lat: Stres i Covid-19 jako główne przyczyny

W ciągu ostatniego roku pracownicy w Wielkiej Brytanii brali więcej dni chorobowych niż kiedykolwiek w ciągu ostatniej dekady, co sugerują najnowsze badania.

W ciągu ostatniego roku pracownicy w Wielkiej Brytanii brali więcej dni chorobowych niż kiedykolwiek w ciągu ostatniej dekady, co sugerują najnowsze badania.

Średnio, pracownicy brali 7,8 dnia chorobowego w ciągu ostatniego roku, w porównaniu do 5,8 przed pandemią, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Chartered Institute for Personnel and Development (CIPD).


Zdaniem tej grupy handlowej, wzrost ten jest „niepokojący” i jest spowodowany stresem, często zwiazanym z kryzysem kosztów utrzymania, oraz Covidem . Te warunki mają „głęboki wpływ na samopoczucie wielu osób”, dodaje CIPD.

Badanie analizowało wskaźniki absencji w ponad 900 firmach, reprezentujących 6,5 miliona pracowników.

Przeprowadziła je firma Simplyhealth, która świadczy wsparcie ambulatoryjne.

Główną przyczyną krótkotrwałych absencji były drobne choroby, a następnie urazy mięśniowo-szkieletowe i problemy ze zdrowiem psychicznym.


Ponad jedna trzecia organizacji zgłaszała również, że Covid-19 nadal jest znaczącą przyczyną dni chorobowych.

Pracownicy na długotrwałym zwolnieniu lekarskim zazwyczaj wskazywali problemy ze zdrowiem psychicznym, urazy mięśniowo-szkieletowe lub schorzenia takie jak rak i udar.

Zmiany w kulturze pracy od czasu pandemii, połączone z kryzysem kosztów utrzymania, sprawiły, że niektórzy pracownicy czują się zniechęceni i zestresowani, twierdzi CIPD.

Praca zdalna może również stanowić problem dla pracowników, którzy mieszkają sami lub mają ograniczony kontakt społeczny.


Większość badanych firm oferowała wynagrodzenie chorobowe, a około połowa miała strategię poprawy samopoczucia pracowników.

Jednak CIPD stwierdza, że wskaźniki absencji nadal rosną i pracodawcy muszą zrobić więcej.

Zobacz też:


„Oznacza to zarządzanie głównymi ryzykami dla zdrowia ludzi w pracy, aby zapobiegać stresowi, a także wczesne działania, aby zapobiegać eskalacji problemów zdrowotnych, gdzie to możliwe” - powiedziała Rachel Suff, starsza doradczyni ds. samopoczucia pracowników w CIPD.

„Ważne jest, aby firmy tworzyły otwartą, wspierającą kulturę, w której pracownicy czują, że mogą się otworzyć” - dodała.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Nowe opłaty i zakazy w UK: Osiem zmian prawnych i finansowych, które wejdą w życie od października
 Czytaj następny artykuł:
Ryanair, easyJet i BA. Linie lotnicze odwołują 164 loty z brytyjskiego lotniska