Wiadomości
Ulubione supermarkety w Wielkiej Brytanii. Na czele listy nie najtańszy sklep
Marks & Spencer został okrzyknięty ulubionym supermarketem w Wielkiej Brytanii po raz trzeci z rzędu.
Według badania przeprowadzonego przez organizację konsumencką Which? uzyskał ogólną ocenę klientów na poziomie 76%, w tym maksymalne pięć gwiazdek za obsługę klienta, dostępność i pomocność personelu, wygląd sklepu oraz ogólną jakość produktów własnej marki i świeżych produktów.
Jednakże otrzymał tylko dwie gwiazdki za stosunek jakości do ceny, z jednym z klientów opisującym go jako „trochę drogi” w ankiecie dotyczącej oferty sklepów stacjonarnych.
Na drugim miejscu uplasował się konkurencyjny Aldi z wynikiem 73%, zdobywając pochwały za „doskonały stosunek jakości do ceny”.
Jeden z klientów powiedział Which?: „Nie jesteśmy pewni, czy bylibyśmy w stanie robić duże zakupy gdziekolwiek indziej... nie dalibyśmy rady bez Aldi”.
Budżetowy gigant regularnie jest uznawany za najtańszy w miesięcznych porównaniach cen sklepów Which? i został nazwany najtańszym supermarketem w 2023 roku.
Aldi i Lidl były jedynymi dwoma sieciami, które otrzymały cztery na pięć gwiazdek za „stosunek jakości do ceny” w sklepach stacjonarnych, przy czym żaden supermarket nie zdobył pięciu gwiazdek.
Jednak Aldi otrzymał tylko dwie gwiazdki za asortyment, dostępność i kasy samoobsługowe, z klientami narzekającymi na „długie kolejki”.
Asda i Morrisons znalazły się na dnie rankingu organizacji konsumenckiej, każdy z nich zdobywając 64%, w tym dwie gwiazdki za stosunek jakości do ceny.
Pełny ranking ulubionych supermarketów:
- M&S - 76%
- Aldi - 73%
- Waitrose - 72%
- Sainsbury's - 70%
- Tesco - 70%
- Iceland - 69%
- Lidl - 68%
- Asda - 64%
- Morrisons - 64%
Iceland najlepszy w ofercie online
W oddzielnej ankiecie dotyczącej supermarketów online Iceland wyszedł na czele z wynikiem satysfakcji klientów na poziomie 80%.Klienci chwalili jego obsługę klienta, stosunek jakości do ceny oraz jakość produktów własnej marki i świeżych produktów, jak podaje Which?.
Był to jedyny łańcuch, który zdobył cztery na pięć gwiazdek za stosunek jakości do ceny online.
Tesco i Waitrose zajęły wspólne drugie miejsce z wynikiem 78%, przy czym ten ostatni został okrzyknięty „Rolls Roycem wśród sklepów spożywczych”, oferującym „efektywną i niezawodną” dostawę online.
Jednak jeden z klientów zastanawiał się, dlaczego Tesco „nigdy nie ma najtańszych produktów w magazynie”.
Klienci ocenili Ocado i Sainsbury's na wspólnym trzecim miejscu z wynikiem 75%.
Jednak Sainsbury's znalazł się na ostatnim miejscu spośród sześciu pod względem świeżości artykułów spożywczych po zeszłorocznym śledztwie Which?.
Tesco i Sainsbury's zostały również skrytykowane za ceny dla posiadaczy kart lojalnościowych, które mogły sprawiać wrażenie, że oszczędności są bardziej znaczące.
Oba odrzuciły zarzuty, że używały „potencjalnie podejrzanych taktyk” z cenami kart lojalnościowych, argumentując, że Which? nie wzięło pod uwagę inflacji i podkreślając, że przestrzegają surowych zasad Trading Standards.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Ryanair uruchamia nowe trasy z Wielkiej Brytanii. Wśród nich połączenie …
Pilne ostrzeżenie dla podróżnych z Wielkiej Brytanii. Nowe przepisy od p…
DWP wypłaca dodatek 811 GBP miesięcznie, niezależnie od dochodów
Miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii otrzymają dodatek 150 GBP do rachu…
Mieszkańcy Wielkiej Brytanii wezwani do przygotowania zestawów przetrwan…
Cięcia benefitów w Wielkiej Brytanii. Ucierpi ponad milion dzieci z prac…
Zmiana czasu na zimowy w Wielkiej Brytanii. Kiedy przestawiamy zegarki w…