Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Wielka Brytania rozpoczyna walkę z oszustwami zasiłkowymi

Departament Pracy i Emerytur (DWP) w Wielkiej Brytanii ogłosił, że w ciągu ostatniego roku zaoszczędzono ponad £1,3 miliarda dzięki zwalczaniu oszustw i błędów w systemie świadczeń.

Jest to część nowego planu mającego na celu zaoszczędzenie £9 miliardów do 2028 roku poprzez intensywną walkę z oszustwami związanych z Universal Credit.


Plany te obejmują zatrudnienie dodatkowych pracowników do sprawdzania milionów wniosków o świadczenia, modernizację metod gromadzenia informacji oraz wprowadzenie nowych kar cywilnych dla oszustów.

Wśród sukcesów DWP znalazło się również ujawnienie największej w historii Wielkiej Brytanii afery oszustw związanej z Universal Credit, w której zabezpieczono wyroki skazujące za oszustwa na kwotę £53,9 miliona.

Dzięki pracy śledczych udało się złapać wielu oszustów, co przyczyniło się do znacznych oszczędności dla budżetu państwa.

DWP planuje wprowadzenie nowych uprawnień, które pozwolą na bardziej efektywne wykrywanie potencjalnych oszustw.


Banki będą zobowiązane do dostarczania informacji mogących wskazywać na nieprawidłowości w przyznawaniu świadczeń.

DWP zaznacza jednak, że te działania nie będą dawały dostępu do rachunków bankowych ani informacji o wydatkach beneficjentów, a jedynie do ograniczonych, istotnych danych.

W ramach planu modernizacji DWP planuje wprowadzenie częściowo zautomatyzowanych kontroli dochodów osób samozatrudnionych oraz nowych internetowych powiadomień dla beneficjentów, aby ponownie deklarowali swoje okoliczności, takie jak zmiana partnera.

Dodatkowo zwiększone zostaną kontrole kapitału w momencie ubiegania się o świadczenia, aby upewnić się, że wnioskodawcy spełniają kryteria.


Nowe technologie, w tym zaawansowane analizy danych i uczenie maszynowe, będą wspierać wykrywanie i zapobieganie oszustwom.

Mimo to, ostateczne decyzje dotyczące akceptacji lub odrzucenia wniosku nadal będą podejmowane przez pracowników DWP.

Zobacz też:


DWP planuje również zatrudnienie ponad 2500 dodatkowych agentów zewnętrznych na czas określony, aby pomóc w przeglądzie wniosków o Universal Credit, co zwiększy liczbę pracowników zajmujących się tym zadaniem do prawie 6000 osób.

Wprowadzone zostaną również nowe kary cywilne dla oszustów, co pozwoli na szersze stosowanie kar w przypadkach, które nie są ścigane sądownie.


Nowe plany DWP mają na celu znaczące ograniczenie oszustw i błędów w systemie świadczeń, co przyczyni się do dużych oszczędności dla budżetu państwa.

Dzięki nowym uprawnieniom, współpracy z bankami oraz zaawansowanym technologiom, DWP zamierza skuteczniej wykrywać i zapobiegać oszustwom, jednocześnie zapewniając, że prawdziwi potrzebujący otrzymują należne im świadczenia.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Ostrzeżenie dla pasażerów Ryanair, Jet2, TUI i easyJet: Dni podroży, których najlepiej unikać w lipcu
 Czytaj następny artykuł:
Chaos na pokładzie easyJet. 30 pasażerów usuniętych z samolotu z Wielkiej Brytanii do Malagi