Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Wielka Brytania: Tesco zwolni 400 pracowników w ramach restrukturyzacji

Brytyjska sieć supermarketów Tesco ogłosiła plany zwolnienia 400 pracowników w Wielkiej Brytanii w ramach restrukturyzacji mającej na celu uproszczenie działalności.

Decyzja ta jest odpowiedzią na rosnącą konkurencję na rynku detalicznym oraz konieczność redukcji kosztów operacyjnych.


Zwolnienia dotkną zarówno menedżerów w centrali Tesco, jak i pracowników sklepów, w tym osoby zatrudnione w piekarniach oraz punktach Tesco Mobile.

Dlaczego Tesco decyduje się na redukcję etatów?

Matthew Barnes, dyrektor Tesco w Wielkiej Brytanii, podkreślił, że zwolnienia są trudną, ale konieczną decyzją, aby firma mogła dalej inwestować w aspekty działalności najważniejsze dla klientów.

Zobacz też:


Zaznaczył również, że priorytetem Tesco jest wsparcie zwalnianych pracowników i zapewnienie im alternatywnych stanowisk wewnątrz firmy.

Obecnie sieć posiada około 1 000 wakatów, co może pomóc części zwolnionych pracowników znaleźć nowe zatrudnienie.


Tesco nie jest jedyną siecią ograniczającą zatrudnienie

Decyzja Tesco wpisuje się w szerszy trend restrukturyzacji w brytyjskim sektorze detalicznym.

W ubiegłym tygodniu Sainsbury’s zapowiedziało zwolnienie ponad 3 000 pracowników, a w ramach cięć kosztów planuje zamknięcie swoich kawiarnianych punktów.

Z kolei Morrisons ogłosiło, że zredukuje ponad 200 etatów. Firma przyznała, że stoi w obliczu rosnących kosztów operacyjnych, co jest wynikiem zmian podatkowych wprowadzonych przez rząd.


Wpływ zmian podatkowych na sektor handlu detalicznego

Brytyjskie sieci supermarketów, w tym Tesco, Asda i Sainsbury’s, skierowały do rządu otwarty list, w którym ostrzegają, że nowe zmiany w składkach na ubezpieczenie społeczne (National Insurance) mogą spowodować wzrost kosztów działalności nawet o 75 milionów funtów rocznie.

Dodatkowe 10 milionów funtów rocznych kosztów przewiduje się z powodu podwyżek dla firm świadczących usługi zewnętrzne, np. ochrony w sklepach.

Zdaniem przedstawicieli branży, decyzje podatkowe rządu mogą sprawić, że dalsze podwyżki cen dla konsumentów będą nieuniknione.


Czy redukcje etatów wpłyną na klientów Tesco?

Na ten moment Tesco zapewnia, że zmiany w strukturze zatrudnienia nie powinny negatywnie wpłynąć na jakość obsługi klientów.

Jednak analitycy rynku wskazują, że jeśli supermarket zdecyduje się na dalsze oszczędności, może to prowadzić do zmniejszenia liczby pracowników obsługi w sklepach, co wpłynie na czas oczekiwania w kolejkach i dostępność usług dodatkowych, takich jak piekarnie czy doradztwo w punktach Tesco Mobile.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
HMRC wydało pilne ostrzeżenie. Miliony osób w UK mają niecały dzień na złożenie zeznań podatkowych, aby uniknąć 100 GBP kary
 Czytaj następny artykuł:
Anglia: rekordowa liczba kar za nieobecność dzieci w szkołach — grzywny sięgają 2 500 GBP