Wiadomości
Wielka Brytania: Tesco zwolni 400 pracowników w ramach restrukturyzacji
Brytyjska sieć supermarketów Tesco ogłosiła plany zwolnienia 400 pracowników w Wielkiej Brytanii w ramach restrukturyzacji mającej na celu uproszczenie działalności.
Decyzja ta jest odpowiedzią na rosnącą konkurencję na rynku detalicznym oraz konieczność redukcji kosztów operacyjnych.
Zwolnienia dotkną zarówno menedżerów w centrali Tesco, jak i pracowników sklepów, w tym osoby zatrudnione w piekarniach oraz punktach Tesco Mobile.
Dlaczego Tesco decyduje się na redukcję etatów?
Matthew Barnes, dyrektor Tesco w Wielkiej Brytanii, podkreślił, że zwolnienia są trudną, ale konieczną decyzją, aby firma mogła dalej inwestować w aspekty działalności najważniejsze dla klientów.Zobacz też:
Zaznaczył również, że priorytetem Tesco jest wsparcie zwalnianych pracowników i zapewnienie im alternatywnych stanowisk wewnątrz firmy.
Obecnie sieć posiada około 1 000 wakatów, co może pomóc części zwolnionych pracowników znaleźć nowe zatrudnienie.
Tesco nie jest jedyną siecią ograniczającą zatrudnienie
Decyzja Tesco wpisuje się w szerszy trend restrukturyzacji w brytyjskim sektorze detalicznym.W ubiegłym tygodniu Sainsbury’s zapowiedziało zwolnienie ponad 3 000 pracowników, a w ramach cięć kosztów planuje zamknięcie swoich kawiarnianych punktów.
Z kolei Morrisons ogłosiło, że zredukuje ponad 200 etatów. Firma przyznała, że stoi w obliczu rosnących kosztów operacyjnych, co jest wynikiem zmian podatkowych wprowadzonych przez rząd.
Wpływ zmian podatkowych na sektor handlu detalicznego
Brytyjskie sieci supermarketów, w tym Tesco, Asda i Sainsbury’s, skierowały do rządu otwarty list, w którym ostrzegają, że nowe zmiany w składkach na ubezpieczenie społeczne (National Insurance) mogą spowodować wzrost kosztów działalności nawet o 75 milionów funtów rocznie.Dodatkowe 10 milionów funtów rocznych kosztów przewiduje się z powodu podwyżek dla firm świadczących usługi zewnętrzne, np. ochrony w sklepach.
Zdaniem przedstawicieli branży, decyzje podatkowe rządu mogą sprawić, że dalsze podwyżki cen dla konsumentów będą nieuniknione.
Czy redukcje etatów wpłyną na klientów Tesco?
Na ten moment Tesco zapewnia, że zmiany w strukturze zatrudnienia nie powinny negatywnie wpłynąć na jakość obsługi klientów.Jednak analitycy rynku wskazują, że jeśli supermarket zdecyduje się na dalsze oszczędności, może to prowadzić do zmniejszenia liczby pracowników obsługi w sklepach, co wpłynie na czas oczekiwania w kolejkach i dostępność usług dodatkowych, takich jak piekarnie czy doradztwo w punktach Tesco Mobile.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę w mundurkach szkolnych. Eksperc…
Duża sieć komórkowa w Wielkiej Brytanii przywraca darmowy roaming dla mi…
Miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii tracą ponad 500 GBP na swoich kont…
Ryanair odwołuje 170 lotów. Linia lotnicza wydaje ostrzeżenie dla pasaże…
Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy. Klienci mogą otrzymać nawet 200…
Pilne ostrzeżenie dla Polaków z Wielkiej Brytanii planujących podróż do …
DWP wydaje pilne ostrzeżenie dla 24 milionów mieszkańców Wielkiej Brytan…