Zaloguj się Załóż konto

Ryanair ogłasza likwidację lotów z trzech lotnisk i zamknięcie jednej bazy

Decyzja tanich linii lotniczych uderzy w dwa miliony pasażerów i obejmie dziesiątki tras z Hiszpanii.

Ryanair ogłosił poważne zmiany w swojej siatce połączeń w Hiszpanii. Irlandzki przewoźnik zamknie bazę w Santiago de Compostela i całkowicie wycofa loty do dwóch popularnych portów lotniczych – Vigo oraz Tenerife Norte.

Decyzja ta zapadła w wyniku sporu z hiszpańskim operatorem lotnisk AENA, którego polityka cenowa – zdaniem przewoźnika – ogranicza rozwój rynku.

Oznacza to, że miliony pasażerów podróżujących do Hiszpanii będą musiały szukać alternatywnych tras i przewoźników.


Kiedy zostaną wstrzymane loty do hiszpańskich miast

Ryanair potwierdził, że:
  • wszystkie loty do Vigo zostaną zawieszone od stycznia 2026 roku,
  • połączenia z Tenerife Norte zakończą się już w nadchodzącym sezonie zimowym,
  • baza w Santiago de Compostela zostanie zamknięta wraz z wdrożeniem nowych zmian siatki połączeń.
Linia lotnicza podtrzyma także wcześniejsze decyzje o braku przywrócenia baz w Valladolid i Jerez.

Cięcia w innych hiszpańskich portach regionalnych

Redukcja dotknie nie tylko wspomnianych lotnisk.

Ryanair ograniczy oferowanie również w innych częściach Hiszpanii:
  • o 16 procent w Asturii,
  • o 38 procent w Santanderze,
  • o 45 procent w Saragossie,
  • o 2 procent w Vitorii.
Łącznie 36 tras łączących regiony Hiszpanii i Wyspy Kanaryjskie zniknie z rozkładów.

Około dwa miliony miejsc rocznie zostanie przekierowanych na inne rynki – do Włoch, Maroka, Chorwacji i Albanii.


Stanowisko Ryanaira w sporze z AENA

Szef linii Eddie Wilson podkreślił, że przewoźnik „pozostaje zaangażowany w Hiszpanię, ale nie może dalej inwestować w porty, których rozwój blokowany jest przez nadmierne i niekonkurencyjne opłaty”.

Słowa te jasno wskazują, że przyczyną decyzji są warunki finansowe narzucane przez operatora lotnisk.

Zobacz też:


Ryanair wciąż zwiększa liczbę pasażerów

Mimo planowanych cięć w Hiszpanii, Ryanair odnotował wzrost liczby pasażerów.

W sierpniu 2025 roku linia przewiozła 21 milionów podróżnych, co oznacza wzrost o 2 procent w porównaniu z 20,5 milionami w analogicznym okresie rok wcześniej. Wskaźnik wypełnienia miejsc pozostał stabilny i wyniósł 96 procent.


W skali roku, do końca sierpnia, liczba pasażerów wzrosła o 6 procent i osiągnęła poziom 203,6 miliona.

Dla porównania Wizz Air w tym samym miesiącu przewiózł 6,9 miliona pasażerów, czyli o 11 procent więcej niż w sierpniu 2024 roku, utrzymując współczynnik obłożenia na poziomie 95 procent.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Pierwsze w Polsce lotnisko znosi limit 100 ml dla płynów w bagażu podręcznym
 Czytaj następny artykuł:
Lidl podnosi wynagrodzenia pracowników w Wielkiej Brytanii. Stawki godzinowe sięgają nawet 13,95 GBP