Wiadomości
Zmiany w przychodniach – pacjenci będą zachęcani do samodzielnego leczenia przez internet
NHS England ujawnił właśnie pięcioletni plan zmian dotyczący pracy przychodni i lekarzy pierwszego kontaktu. W założeniu nowe rozwiązania mają odciążyć GP, przenieść część ich obowiązków na aptekarzy i pielęgniarki oraz usamodzielnić pacjentów.
Instytucja ma nadzieję, że dzięki projektowi, a także dodatkowym funduszom w wysokości 2.4 mld funtów rocznie do końca dekady, przychodnie i GP staną na nogi. Zmiany następują ze względu na wzrastające narzekania ze strony lekarzy dotyczące obciążeń i niedofinansowania ich działalności. Brakuje też stażystów chcących poświęcić się pracy GP. Plany reform zostały z entuzjazmem powitane przez środowisko. Podkreślono, że pakiet propozycji jest istotny, wyczerpujący i wspierający pracę lekarzy zarówno w krótkim, jak i długim okresie czasu - informuje The Independent.
Reforma kładzie nacisk na samodzielność pacjentów, którzy będą mogli w leczeniu posiłkować się treściami umieszczonymi w internecie. Na stronie NHS Choices znajdzie się więcej informacji o chorobach i wskazówki, jak sobie z nimi radzić, poczynione zostaną inwestycje w rozbudowę serwisów konsultacji internetowych oraz 111 Online. Za pośrednictwem specjalnego serwisu internetowego, który przygotowuje NHS, pacjenci będą mogli sami postawić sobie diagnozę. To właśnie za jego pomocą dowiedzą się, co może im dolegać i czy muszą się umówić na wizytę w przychodni.
Przewodniczący NHS England Simon Stevens ogłosił, że w ramach zmian przychodnie będą współpracować, by zaspokoić potrzeby pacjentów, wydłużone zostaną godziny pracy w tygodniu i w weekendy, a ludzie będą zachęcani do tego, by odwiedzać też innych specjalistów, nie tylko GP. W przychodniach pojawi się 1.5 tys. dodatkowych farmaceutów, którzy zajmą się obsługą powtarzających się recept, niewielkimi dolegliwościami oraz pomocą osobom chorującym przewlekle. W planach jest też zatrudnienie 3 tys. terapeutów zajmujących się zdrowiem psychicznym.
Zakłada się też bardziej efektywne korzystanie pracy doświadczonych pielęgniarek, farmaceutów klinicznych, fizjoterapeutów i asystentów medycznych, a także stosowanie cyfrowej technologii – np. aplikacji łączących z przychodnią, telefonicznych i e-mailowych konsultacji.
piątek, 22 kwietnia 2016 08:14
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Skomentuj używając konta Facebook
Lub zaloguj się aby użyć konta bham.pl
Czytaj poprzedni artykuł: W maju centrum handlowe Pavilions zostanie zamknięte | Czytaj następny artykuł: Wielka Brytania przyjmie dodatkowe 3 tysiące dzieci z Syrii |
Gorące Tematy
Mało znany benefit w Wielkiej Brytanii. Niektórzy mogą otrzymać nawet 10…
Wielka Brytania: 7 milionów osób zapłaci wyższy podatek dochodowy. Rekor…
Najlepszy dzień na zakupy w Aldi, Lidl, B&M i innych supermarketach – ki…
Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy dotyczące benefitów. Kogo obejmą…
Wielka Brytania: populacja Londynu zbliża się do 10 milionów. Imigracja …
MSZ wydaje pilne ostrzeżenie przed podróżami do unijnych krajów
Fala upałów uderza w Wielką Brytanię. Temperatura może przekroczyć 34°C