Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

HMRC wycofuje się z decyzji o zamknięciu infolinii dla samozatrudnionych w Wielkiej Brytanii

HM Revenue and Customs (HMRC), urząd skarbowy w Wielkiej Brytanii, wycofał się z decyzji o zamknięciu swojej telefonicznej linii pomocy dla samozatrudnionych na pół roku.

Początkowo ogłoszono, że od kwietnia do września linia będzie nieczynna, a podatnicy mieliby być kierowani do usług online.


Jednakże, po mniej niż dobie od ogłoszenia, urząd zmienił decyzję, pozostawiając linię otwartą na lato.

Jim Harra, dyrektor generalny HMRC, stwierdził, że „tempo tej zmiany musi odpowiadać publicznemu apetytowi na zarządzanie swoimi sprawami podatkowymi online”.

Dodał również, że urząd „wysłuchał opinii i wstrzymuje zmiany w obsłudze linii telefonicznej, ponieważ uznano, że należy zrobić więcej, aby zaspokoić potrzeby wszystkich podatników, jednocześnie zachęcając ich do przejścia na usługi online”.

Decyzja o zamknięciu linii spotkała się z natychmiastową krytyką ze strony profesjonalistów zajmujących się podatkami oraz posłów.


Ponad 12 milionów osób co roku musi wypełniać formularze samodzielnego rozliczenia podatkowego, z czego wiele setek tysięcy dzwoni po pomoc.

Krytyka dotyczyła również planów ograniczenia dostępności linii pomocy VAT do pięciu dni roboczych każdego miesiąca przed terminem składania deklaracji VAT oraz odmowy przyjmowania połączeń dotyczących zwrotów w ramach systemu PAYE.

HMRC ogłosiło teraz, że te zmiany również zostaną wstrzymane, co spotkało się z ulgą ze strony wpływowej komisji parlamentarnej, która stwierdziła, że „zdrowy rozsądek zwyciężył”.


Komisja Skarbu stwierdziła: „Z radością przyjmujemy decyzję o odwróceniu wczorajszego nieprzemyślanego ogłoszenia. Chociaż nie sprzeciwiamy się rozwojowi usług cyfrowych dla tych, którzy chcą z nich korzystać, wciąż nie jesteśmy przekonani, że HMRC jest odpowiednio przygotowane do wprowadzenia tak znaczącej zmiany w sposobie obsługi podatników”.

Tina McKenzie z Federacji Małych Firm skomentowała: „Chociaż usługi online są kluczową częścią komunikacji dla urzędu skarbowego, czasami nie ma substytutu dla prawdziwej osoby po drugiej stronie linii telefonicznej, która może słuchać, angażować się i pomagać rozplątywać problemy”.

Czas oczekiwania na połączenie z HMRC był przedmiotem krytyki, a Komisja Kontroli Publicznej w zeszłym miesiącu stwierdziła, że obsługa klienta w HMRC osiągnęła najniższy poziom wszech czasów, z prawie dwiema trzecimi podatników czekających ponad 10 minut na rozmowę z doradcą.


Średni czas oczekiwania na odebranie połączenia przez HMRC w roku do kwietnia 2023 wynosił 16 minut i 24 sekundy, w porównaniu z 12 minutami i 22 sekundami w poprzednim roku.

63% dzwoniących czekało na rozmowę z doradcą dłużej niż 10 minut, wzrost z 46% w 2021-22. Komisja stwierdziła, że ten odsetek wzrastał każdego roku od 2018-19.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Kierowca zaatakowany młotkiem po kolizji na autostradzie
 Czytaj następny artykuł:
Greggs zamyka sklepy z powodu problemów z płatnościami kartą