Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Właściciele aut z silnikiem diesla stoją w obliczu dodatkowych opłat za wjazd do 16 miast

Po wczorajszej decyzji Sądu Najwyższego już wkrótce ucierpieć mogą właściciele pojazdów napędzanych silnikiem diesla, ponieważ prawdopodobnie aż w 16 brytyjskich miastach wprowadzone zostaną dla nich opłaty za wjazd do nich.

Sędziowie orzekli, że rządowe działania mające ograniczyć zanieczyszczenie powietrza, tak by spełniać wyznaczone przez Unię Europejską standardy, nie są wystarczające i powinno się robić więcej w tym temacie. Już dziś wiadomo, że do 2020 roku w Birmingham, Leeds, Southampton, Nottingham i Derby mają powstać strefy czystego powietrza, w których na właścicieli dużych samochodów z silnikiem diesla nałożone zostaną dodatkowe opłaty. Identyczne rozwiązanie ma zostać zastosowane także w Londynie, ale tam ramy czasowe wydłużono do 2025 roku - informuje Daily Mail.

Sąd Najwyższy uważa jednak, że to zbyt mało, by ograniczyć zanieczyszczenie powietrza, zatem dodatkowa opłata pojawi się prawdopodobnie w kolejnych 10 miastach. Zgodnie z poprzednimi ustaleniami, dotyczyłaby ona jedynie samochodów ciężarowych, autobusów, taksówek oraz niektórych vanów. Teraz okazuje się, że być może do tej grupy włączone zostaną też pojazdy osobowe. Jednak jest to bardzo niepopularne politycznie rozwiązanie.

Wcześniejsze plany zakładały wprowadzenie stref czystego powietrza również w Cardiff, Manchesterze, Newcastle upon Tyne, Liverpoolu, Bristolu, Leicester, Stoke, Coventry, Hull i Sheffield. Porzucono je ze względu na wysokie koszty, ale teraz należy się spodziewać ich rewizji.

Wczoraj premier Theresa May obiecała, że zajmie się problemem zanieczyszczenia i oświadczyła w parlamencie, że jest jeszcze wiele do zrobienia i jej rząd ma zamiar zabrać się do pracy.

Szacuje się, że każdego roku w Londynie 9400 osób umiera na choroby wywołane długoterminową ekspozycją na zanieczyszczone powietrze. 448 szkół w stolicy położonych jest na obszarach, w których jakość powietrza nie spełnia standardów.

Unia Europejska wprowadziła limity dotyczące dwutlenku azotu w 1999 roku. Zakładano, że do 2010 zostaną one osiągnięte.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Polak zamordowany w Irlandii
 Czytaj następny artykuł:
Polka zaatakowana w metrze przez rasistę, który ją pobił