Wiadomości
Polscy lekarze pracujący w Anglii nie znają języka?
Brytyjska służba zdrowia wprowadzi formalne sprawdziany z języka angielskiego dla pracujących na Wyspach lekarzy z innych państw Unii Europejskiej.

Już w pierwszym roku po przystąpieniu Polski do Unii pracę w brytyjskiej służbie zdrowia podjęło prawie 500 polskich lekarzy, którzy zasilili ogromną rzeszę personelu medycznego z całego świata.
Od tej pory do pracy na Wyspach przyjechały tysiące lekarzy z Polski. Do niedawna nikt nie kontrolował ich zdolności porozumiewania się z brytyjskimi pacjentami. Dopiero w kwietniu rząd stworzył listę uprawnionych do praktyki lekarzy spoza Europy, a obecnie trwa 3-miesięczny okres konsultacji, po którym Rada Medycyny Ogólnej zacznie kontrolować umiejętności językowe każdego zagranicznego lekarza - również z terenu Unii.
- Ogromnie cenimy rolę, jaką spełniają lekarze z całego świata w Narodowej Służbie Zdrowia, ale po prostu muszą umieć po angielsku. Jeśli nie znają języka, nie powinni praktykować medycyny - powiedział BBC wiceminister zdrowia, doktor Dan Poulter.
Na Wyspach jest jednak miejsce nawet dla lekarzy z Polski niezbyt biegłych w angielskim. Wielu spośród miliona polskich imigrantów woli rozmawiać z doktorem we własnym języku, a w Londynie działa już sporo polskich przychodni prywatnych.
Źródło: polskieradio.pl
poniedziałek, 09 września 2013 13:25
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
HMRC ostrzega pracowników w Wielkiej Brytanii. Możesz odzyskać pieniądze…
Mieszkańcy Wielkiej Brytanii masowo wypłacają oszczędności emerytalne w …
Wielka Brytania szykuje rewolucję w płatnościach. Limit 100 GBP płatnośc…
Polska zestrzeliła rosyjskie drony. Uruchomiono systemy obronne NATO po …
Najlepsze i najgorzej oceniane szpitale NHS w Anglii ujawnione w nowym r…
Ewakuacja lotniska w Wielkiej Brytanii. Kilkadziesiąt osób przebadanych …
Brytyjski supermarket obniża ceny 650 produktów, by wesprzeć klientów pr…