Zaloguj się Załóż konto

Szef Ryanair twierdzi, że brytyjska kontrola ruchu lotniczego jest najgorsza w Europie

Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanair, nie szczędził ostrych słów na temat brytyjskiego systemu kontroli ruchu lotniczego (ATC), określając go jako „najmniej produktywny i najmniej efektywny” w Europie.

Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanair, nie szczędził ostrych słów na temat brytyjskiego systemu kontroli ruchu lotniczego (ATC), określając go jako „najmniej produktywny i najmniej efektywny” w Europie.

W trakcie konferencji prasowej w City of London, O’Leary wezwał do zwolnienia Martina Rolfe, dyrektora generalnego National Air Traffic Services (Nats) - podało BreakingNews.ie.


Ryanair doświadczył problemów związanych z technicznymi błędami Nats, które 28 sierpnia spowodowały poważne zakłócenia w pracy brytyjskich lotnisk.

Dodatkowo Nats wielokrotnie miał problemy na lotnisku Gatwick, które przypisywane były brakom personelu w wieży kontrolnej.

O’Leary oskarżył Rolfe’a o „skandalicznie słabą wydajność” i stwierdził, że jest „niekompetentny i powinien zostać zwolniony”.

Dyrektor Ryanair sugerował również, że Nats nie ma problemu z niedoborem personelu, ale z kontrolerami, którzy „po prostu nie pojawiają się w pracy”.

W poniedziałek Nats poinformował, że 30% personelu wieży kontrolnej na Gatwick było niedostępne z „różnych medycznych powodów, w tym z powodu Covid”, co doprowadziło do ograniczenia liczby operujących lotów.


O’Leary określił to jako „kolejne w długiej serii wymówek”, dodając: „Nie wierzę, że to choroba Covid, to po prostu kolejne złe zarządzanie Nats”.

O’Leary twierdził, że linie lotnicze „nie potrzebują już tak wielu ATC”, ponieważ nowoczesne samoloty „komunikują się ze sobą”.

Dodał, że „samolot teraz robi to wszystko automatycznie” i że „ogólnie rzecz biorąc, ludzie w wieży na Gatwick po prostu przeszkadzają”.

W lipcu Ryanair wycofał się z grupy ds. strategii lotniczej utworzonej przez rząd brytyjski.


W środę, O’Leary powiedział, że jednym z pierwszych pytań Ryanair na Radzie Lotniczej było, co Nats robi, aby zapewnić wystarczającą liczbę personelu.

Oświadczył, że minister lotnictwa, Baronessa Vere, „zapewniła nas, że Martin Rolfe nad tym pracuje”.

Nats wcześniej stwierdził, że „działa zgodnie” z planem kadrowym uzgodnionym z szefami Gatwick, kiedy w październiku 2022 r. przejmował świadczenie usług ATC na lotnisku, co obejmuje szkolenie kolejnych kontrolerów.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Ryanair odwołuje zimowe loty z powodu opóźnień w dostawach samolotów od Boeinga
 Czytaj następny artykuł:
Dodatek 600 funtów na ogrzanie domów w UK. Kto się kwalifikuje?