Zaloguj się Załóż konto

Pracownicy Tesco otrzymają kamery bodycam w obliczu rosnącego zagrożenia przestępczością

W odpowiedzi na rosnącą liczbę ataków na pracowników największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii, Tesco, zdecydowała się zaoferować swoim pracownikom kamery bodycam.

W odpowiedzi na rosnącą liczbę ataków na pracowników największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii, Tesco, zdecydowała się zaoferować swoim pracownikom kamery bodycam.

Decyzja ta nadeszła po tym, jak firma odnotowała wzrost fizycznych napaści o jedną trzecią w porównaniu z ubiegłym rokiem – poddało BBC.


Badania przeprowadzone przez British Retail Consortium (BRC) potwierdziły ten niepokojący trend, wskazując, że przemoc wobec pracowników handlu detalicznego prawie podwoiła się w porównaniu z okresem przed pandemią COVID-19.

Inne sieci, takie jak Sainsbury's, Waitrose i Co-op, już wcześniej podjęły podobne kroki.

Ken Murphy, dyrektor generalny Tesco, w liście opublikowanym w „Mail on Sunday”, zaapelował o wprowadzenie surowszych przepisów skierowanych przeciwko sprawcom.

Chociaż wprowadzono pewne zmiany, które czynią atak na pracownika sklepu czynnikiem obciążającym w przypadku skazania, Murphy chce, aby „przemoc lub nadużycia wobec pracowników handlu detalicznego” były traktowane jako oddzielne przestępstwo.


Murphy podkreślił konieczność dostosowania przepisów w Anglii i Walii do standardów obowiązujących w Szkocji, gdzie uderzenie, groźba lub nadużycie wobec pracownika handlu detalicznego jest przestępstwem.

W odpowiedzi na te wydarzenia, minister ds. Policji, Chris Philp, stwierdził, że siły policyjne powinny zwracać uwagę na każde przestępstwo, w którym dostępne są nagrania z kamer przemysłowych.

BRC w swoim raporcie z marca odnotowało ponad 850 incydentów dziennie w roku 2021/22, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z poziomem przed pandemią, wynoszącym 450 incydentów dziennie w 2019/20. Incydenty te obejmowały m.in. ataki rasistowskie i seksualne.


Helen Dickinson, dyrektor generalna grupy BRC, stwierdziła, że pandemia uczyniła przemoc i nadużycia wobec pracowników handlu detalicznego normą.

W obliczu tych wyzwań, Tesco i inne sieci handlowe podejmują kroki w celu zwiększenia bezpieczeństwa swoich pracowników, wprowadzając nowe technologie i szkolenia.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Pracownicy KP Nuts ogłaszają strajk: „Mamy dość wypłaty w postaci orzeszków”
 Czytaj następny artykuł:
Nowy zastrzyk na odchudzanie Wegovy dostępny w Wielkiej Brytanii