Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Trzej główni dostawcy energii w UK zapłacą klientom po 70 GBP. Sprawdź, czy należy Ci się gotówka

Trzech głównych dostawców energii w Wielkiej Brytanii musi wypłacić odszkodowania tysiącom klientów o średniej wartości 70 GBP każde.

E.ON Next, Good Energy i Octopus Energy mają zapłacić łącznie 8 milionów funtów za opóźnienie lub brak płatności należnych klientom.


Zgodnie z przepisami klienci są uprawnieni do płatności w wysokości 30 GBP każdy, jeśli po zmianie dostawcy ostateczny rachunek nie zostanie przedstawiony w ciągu sześciu tygodni.

Jeśli odszkodowanie nie zostanie wypłacone w ciągu 10 dni roboczych, naliczane jest kolejne 30 GBP.

Organ regulacyjny Ofgem, który wprowadził te zasady w maju 2020 roku, powiedział, że firmy albo przegapiły, albo opóźniły wypłaty odszkodowań o wartości 6,3 miliona funtów.

Niektóre dotknięte gospodarstwa domowe nie otrzymały należnego odszkodowania przez rok.


Teraz prawie 95 000 klientów E.On Next otrzyma łącznie 5,5 miliona funtów.

Octopus Energy zapłaci około 750 000 funtów 19 000 klientom. Good Energy zapłaci łącznie 18 000 funtów prawie 350 klientom.

Wypłaty nastąpiły po tym, jak Ofgem wprowadził nowe zasady w maju 2020 r., aby po raz ostatni zmniejszyć opóźnienia w rozliczaniu klientów.

Przepisy oznaczają, że dostawcy muszą oferować rekompensatę klientom, gdy:

  • zmiany dostawcy energii są opóźnione
  • klienci są niewłaściwie przełączani lub
  • ostateczne rachunki są wystawiane zbyt późno

Oczekuje się, że nowy zestaw standardów będzie miał kluczowe znaczenie w tym roku, ponieważ przewiduje się, że więcej klientów zmieni dostawcę.

Neil Kenward, dyrektor ds. strategii w Ofgem, powiedział The Sun: „Ofgem wprowadził te standardy, aby zapewnić klientom usługi, na które zasługują, przy zmianie dostawcy energii”.

Zobacz też:


„Nasze zasady oznaczają, że tam, gdzie firmy energetyczne się spóźniają, klienci automatycznie otrzymują rekompensatę”.

„Nie zawahamy się pociągnąć firm energetycznych do odpowiedzialności, tak jak zrobiliśmy to dzisiaj” - dodał.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Nigel Farage przyznał, że Brexit się nie powiódł
 Czytaj następny artykuł:
11 milionów Brytyjczyków ma problemy z opłaceniem rachunków. Niektórzy mogą uzyskać 350 GBP dotacji