Wiadomości
Wizz Air i Ryanair uznane za najgorsze linie lotnicze działające Wielkiej Brytanii
Wizz Air zanalazł się na ostatnim miejscu tuż za Ryanairem w rankingu linii lotniczych przeprowadzonym przez grupę konsumencką Which?.
Również linie lotnicze British Airways, niegdyś tak pewne swojej reputacji, że używały hasła „ulubione linie lotnicze świata” w swoich kampaniach reklamowych, znalazły się wśród najgorzej ocenianych przewoźników zarówno na długich, jak i krótkich trasach.
Badanie przeprowadzone przez Which?, organizację broniącą praw konsumentów w Wielkiej Brytanii, oparte na doświadczeniach podróżnych z ostatniego roku i analizie wyników z ponad 10 000 lotów, umieściło British Airways wśród pięciu najgorszych linii na krótkich trasach – poniżej wielu tanich przewoźników, takich jak easyJet, oraz wśród trzech najgorszych na długich trasach.
Kwestie punktualności i odwołań lotów były szczególnym problemem, z 3,3% lotów odwołanych w ostatniej chwili, według danych CAA.
Od 1983 do 2001 roku, BA opierało swoją reklamę na twierdzeniu, że jest „ulubionymi liniami lotniczymi świata”. Jednak od tego czasu spadło z łask.
W badaniu Which? pasażerowie oceniali linie lotnicze według siedmiu kryteriów, w tym obsługi klienta, wartości za pieniądze, komfortu siedzeń oraz jedzenia i picia.
Wynik dla klienta został obliczony na podstawie ogólnego zadowolenia i prawdopodobieństwa polecenia.
Wizz Air na ostatnim miejscu
Na ostatnim miejscu znalazł się Wizz Air, oznaczając jego drugi kolejny rok na dnie rankingu, z klientami narzekającymi na opóźnienia i słabą obsługę klienta.Alarmująco, prawie połowa (46%) ankietowanych, którzy lecieli z Wizz Air, zgłosiła problemy z lotem, przy czym opóźnienia były szczególnie powszechnym problemem.
Węgierskie linie lotnicze otrzymały niskie oceny we wszystkich kategoriach, zdobywając tylko jedną gwiazdkę z możliwych pięciu za obsługę klienta.
Tuż przed Wizz Air znalazł się Ryanair.
Irlandzkie linie lotnicze zdobyły tylko jedną gwiazdkę za komfort siedzeń, jedzenie i picie oraz obsługę klienta.W tej ostatniej kategorii respondenci byli szczególnie krytyczni, z klientami mówiącymy, że linia „traktuje klientów z pogardą”.
Jet2 na prowadzeniu
Tymczasem Jet2 zajął pierwsze miejsce wśród linii lotniczych na krótkie trasy po raz trzeci z rzędu.Linia lotnicza zajęła czołowe miejsce z imponującym wynikiem dla klienta na poziomie 81%, otrzymując pełne pięć gwiazdek za obsługę klienta.
Pasażerowie Jet2 zgłaszali w dużej mierze bezproblemowe doświadczenia z lataniem, z 80% respondentów, którzy lecieli z Jet2, nie zgłaszając żadnych problemów.
Spośród tych, którzy doświadczyli opóźnienia swojego lotu, 84% stwierdziło, że personel był pomocny podczas opóźnienia.
Jet2 ma również jedną z najniższych stawek odwołań lotów w ostatniej chwili spośród wszystkich linii lotniczych w badaniu, z tylko 0,5% lotów odwołanych w ostatniej chwili, według danych CAA.
Drugie miejsce dla Norwegian i Icelandair.
Na wspólnym drugim miejscu dla lotów krótkodystansowych, z wynikiem zadowolenia klienta na poziomie 74%, znalazły się Norwegian i Icelandair.Przewoźnicy ci awansowali odpowiednio o cztery i pięć miejsc w porównaniu z zeszłym rokiem.
Najnowsze badanie linii lotniczych przeprowadzone przez Which? pojawia się w momencie, gdy ceny biletów osiągają rekordowe poziomy, a wiele linii lotniczych odnotowuje znaczne zyski po wyzwaniach związanych z pandemią.
Według Urzędu Statystycznego średnie ceny biletów lotniczych w Wielkiej Brytanii wynosiły nawet 713 funtów zeszłego lata — a za te ceny klienci powinni oczekiwać doskonałej obsługi na każdym poziomie.
Rory Boland, redaktor Which? Travel, powiedział: „Ceny biletów lotniczych wzrosły w ostatnich latach, a absolutnym minimum, czego pasażerowie mogą oczekiwać w zamian za swoje ciężko zarobione pieniądze, jest niezawodna usługa, z przyjazną, łatwo dostępną obsługą klienta, gdy są zawiedzeni.
- Jet2 – 81%
- Icelandair – 74%
- Norwegian – 74%
- Turkish Airlines – 73%
- Loganair – 72%
- Swiss Air – 71%
- Finnair – 68%
- TAP Air Portugal – 67%
- Aer Lingus – 66%
- Air France – 65%
- SAS Scandinavian Airlines – 64%
- Aegean Airlines – 63%
- KLM – 62%
- EasyJet – 59%
- TUI Airways – 59%
- Air Malta – 58%
- Lufthansa – 57%
- British Airways – 56%
- Vueling – 53%
- Iberia – 49%
- Ryanair – 47%
- Wizz Air – 44%
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania ogłasza nowy program – supermarkety, jak Tesco, Asda, Mo…
B&M sprzedaje ogrodowy gadżet za 4 GBP – konkurencja dwa razy droższa
Rodzice w UK mogą otrzymać nawet 1769 GBP miesięcznie na opiekę nad dzie…
Bank Anglii planuje obniżenie stóp procentowych – decyzja ma ogromny wpł…
Brytyjski bank wprowadza zmiany dla milionów klientów