Zaloguj się Załóż konto

Popularna linia lotnicza w Wielkiej Brytanii naśladuje Ryanair – surowsze zasady dotyczące bagażu podręcznego

Popularna linia lotnicza w Wielkiej Brytanii wprowadza zasady podobne do Ryanair — nowe opłaty za bagaż podręczny.

Rosnące koszty podróży lotniczych oraz zmieniające się regulacje linii budżetowych stają się coraz większym wyzwaniem dla podróżnych.

Najnowsze decyzje jednego z popularnych przewoźników w Wielkiej Brytanii rzucają nowe światło na to, czego możemy się spodziewać w najbliższych miesiącach, jeśli chodzi o przewóz bagażu kabinowego.


Nowe opłaty za bagaż podręczny – easyJet wprowadza zasady podobne do Ryanair

Jeden z najczęściej krytykowanych aspektów polityki Ryanaira – opłata za bagaż podręczny, który nie mieści się pod siedzeniem – został właśnie zaadaptowany przez kolejną znaną brytyjską linię lotniczą.

EasyJet, jeden z największych konkurentów Ryanaira na rynku tanich przewozów w Europie, postanowił wprowadzić niemal identyczne regulacje.

Według informacji przekazanych przez serwis „The Mirror”, pasażerowie easyJet muszą teraz zapłacić co najmniej 5,99 funta, jeśli chcą umieścić większy bagaż podręczny w górnym schowku kabiny.

Nowe zasady dotyczą walizek o wymiarach maksymalnych 56 x 45 x 25 cm, które muszą zmieścić się w specjalnym mierniku oraz w luku bagażowym nad siedzeniami.


Przekroczenie tych wymiarów może skutkować dodatkowymi opłatami za bagaż rejestrowany.

Dla porównania, opłata u Ryanaira zaczyna się od 6 funtów i w zależności od trasy oraz momentu dodania usługi, może wzrosnąć nawet do 36 funtów.

Jeśli pasażer zdecyduje się dodać dodatkowy bagaż po dokonaniu rezerwacji, cena może sięgnąć aż 60 funtów.

Jak wypada easyJet na tle konkurencji?

Zgodnie z analizą organizacji konsumenckiej Which?, polityka easyJet w zakresie bagażu podręcznego staje się coraz mniej korzystna dla podróżnych.

Pasażerowie posiadający bilet w taryfie Standard mogą zabrać na pokład jedynie małą torbę (maksymalnie 45 x 36 x 20 cm) mieszczącą się pod siedzeniem. Jej waga nie może przekraczać 15 kg.

Aby zabrać większy bagaż do kabiny, pasażerowie muszą wykupić taryfę Standard Plus lub dodać odpowiednią usługę osobno. Which? zaleca to drugie rozwiązanie jako potencjalnie bardziej opłacalne.

Ryanair, w ramach taryfy Basic, pozwala natomiast jedynie na jedną małą torbę (40 x 20 x 25 cm, do 10 kg), również mieszczącą się pod siedzeniem.

Dopiero wykupienie taryfy z priorytetem pozwala na zabranie dodatkowej walizki o wadze do 10 kg i przechowanie jej w schowku nad siedzeniami.


Co warto wiedzieć przed rezerwacją lotu?

Eksperci Which? podkreślają, że warto porównywać ceny i konfiguracje bagażu na różnych urządzeniach i przeglądarkach – może się bowiem okazać, że system dynamicznego ustalania cen wyświetla różne stawki.

W niektórych przypadkach korzystniejsze może być wykupienie podstawowego biletu i samodzielne dodanie usług dodatkowych – zwłaszcza jeśli zależy nam wyłącznie na przewozie większej torby.

Poniżej podano przykładowe porównanie polityki bagażowej kilku znanych przewoźników:

  • British Airways – 56 x 45 x 25 cm + torba podręczna/laptop, do 23 kg (63 litry)
  • easyJet – 45 x 36 x 20 cm, do 15 kg (32,4 litra)
  • Jet2 – 56 x 45 x 25 cm + torba/laptop, do 10 kg (63 litry)
  • Ryanair – 40 x 20 x 25 cm, do 10 kg (20 litrów)

Trendy w branży tanich linii lotniczych

Coraz więcej przewoźników decyduje się na ograniczenie bezpłatnych opcji bagażowych, co jest częścią szerszego trendu zmierzającego do optymalizacji kosztów i zwiększenia przychodów z usług dodatkowych.

Nowa polityka easyJet może być jedynie początkiem kolejnych zmian, które w nadchodzących miesiącach dotkną także inne linie.

Podróżni powinni zatem zachować czujność i dokładnie analizować oferty podczas dokonywania rezerwacji – różnice w cenach i usługach mogą być bowiem znaczne.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Brytyjskie lotnisko pogrążone w chaosie – odwołane loty, tysiące pasażerów utknęło po awarii systemu IT
 Czytaj następny artykuł:
Brytyjski supermarket rewolucjonizuje zakupy – koniec z kolejkami do kas