Wiadomości
Firmy mają prawo zakazać muzułmankom noszenia okryć głowy w miejscu pracy
Pracodawcy mają prawo zabronić muzułmankom noszenia okryć głowy w godzinach pracy – ogłosiła wysoka rangą prawniczka reprezentująca Unię Europejską.

Zdaniem Juliane Knott, która pełni funkcję adwokata generalnego w Europejskim Trybunale Sprawiedliwości, firmy mają prawdo do zakazywania noszenia strojów dyktowanych przez reguły danej religii, o ile odnosi się to do wszystkich wyznań. Oznacza to, że jeśli nie pozwala się muzułmankom na noszenie okryć głowy, to chrześcijanom trzeba zakazać noszenia w godzinach pracy krzyżyków, sikhom turbanów, a żydom jarmułek - pisze Express.
Prawniczka dodała, że firma G4S miała pełne prawo do zwolnienia recepcjonistki Samiry Achbity, która ignorowała firmową politykę dotyczącą ubrań i nosiła okrycie głowy. To fundamentalny przywilej pracodawcy, by móc ustanowić przepisy, które są religijnie i ideologicznie neutralne. G4S nie była zobowiązana do zmiany ustaleń dotyczących dress code’u, tylko po to, by odpowiadały pracownicy i nie musiała znaleźć jej innego, niewymagającego kontaktu z klientami stanowiska, bo to podważyłoby obowiązujące w firmie reguły.
Opinia wydana przez Knott jest wyznacznikiem tego, jak w podobnych przypadkach w przyszłości będzie postępować Unia Europejska.
środa, 01 czerwca 2016 09:58
- 
 
 
  Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
- Mieszkasz w Wielkiej Brytanii? Polska oferuje nawet 2 377 600 zł dla pow…
- Brytyjska linia lotnicza odwołuje wszystkie loty i zawiesza działalność
- Wielka Brytania szykuje podwyżkę podatków: ile stracą pracownicy po jesi…
- DWP ogłasza listopadowe terminy wypłat świadczeń i dodatków w Wielkiej …
- Wielka Brytania: HMRC wstrzymało benefity dla 23,5 tys. rodzin przez błę…
- 11 zmian finansowych i DWP w listopadzie 2025 roku w Wielkiej Brytanii, …
- Wielka Brytania umorzy długi za energię setkom tysięcy osób na benefitac…
 
  
 







