Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Brytyjczycy zaciskają pasa. Sprzedaż w kwietniu spadła z powodu wzrostu kosztów utrzymania

Najnowsze dane pokazują, że rosnące koszty życia sprawiły, że konsumenci z Wielkiej Brytanii „zmniejszyli” swoje nawyki zakupowe.

Najnowsze badanie BRC-KPMG monitorujące sprzedaż detaliczną pokazało, że sprzedaż spadła w kwietniu po ostrym załamaniu pewności konsumentów.


Odrębne dane z Barclaycard pokazały, że wydatki z kart kredytowych na sprzedaż detaliczną i jedzenie poza domem również spadły w zeszłym miesiącu, ponieważ ludzie zaciskali pasa.

Helen Dickinson, dyrektor naczelna British Retail Consortium (BRC), powiedziała, że ​​rosnące koszty życia „zmiażdżyły pewność konsumentów i zahamowały wydatki konsumentów”.

Dane pokazały, że całkowita sprzedaż spadła w kwietniu o 0,3% - to pierwszy spadek od 15 miesięcy.

Natomiast sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii spadła o 1,7%, ponieważ kupujący ograniczyli wydatki na droższe przedmioty takie jak meble, sprzęt elektryczny i inne artykuły gospodarstwa domowego.


Całkowita sprzedaż żywności w okresie trzech miesięcy spadła natomiast o 1,3%.

Paul Martin, szef KPMG w Wielkiej Brytanii, powiedział, że wraz ze wzrostem stóp procentowych i inflacji oraz ostrzeżeniem Banku Anglii o możliwej recesji, ograniczenie dochodów gospodarstw domowych wpłynęło na rynek.

„W obliczu spadającej pewności konsumentów, sektor detaliczny ma przed sobą trudny czas, ponieważ ze wszystkich stron musi zmierzyć się z rosnącą presją cenową” – dodał.

-
 


Czytaj poprzedni artykuł:
Wielka kumulacja w EuroMillions, do zgarnięcia 184 mln GBP
 Czytaj następny artykuł:
Szkoła zamknięta po tym, jak mężczyzna wbiegł do niej, szukając schronienia przed „strzelcem”