Wiadomości
Ryanair walczy z rodziną o opłatę 165 GBP za odprawę.
Damian Lloyd z Neath w Walii twierdzi, że odprawił swoją rodzinę miesiąc przed planowanym lotem na Gran Canarię i przyniósł wydrukowane karty pokładowe na lotnisko.
Jednak, kiedy kody kreskowe nie mogły zostać zeskanowane, personel Ryanair stwierdził, że to „błąd komputera”, poprosił ich o zapłatę za nowe karty pokładowe, ale powiedział, że mogą później odzyskać pieniądze.
Jednak linia lotnicza teraz twierdzi, że rodzina faktycznie „anulowała swoją odprawę” online i odmawia wypłaty, jak podaje BBC.
Lloyd zaprzecza temu, a ponieważ żadna ze stron nie ustępuje, Ryanair skierował rodzinę do usługi rozstrzygania sporów.
Damian Lloyd, menedżer ds. zdrowia i bezpieczeństwa, zarezerwował 10-dniowe wakacje dla siebie, swojej żony i dwóch córek w lipcu.
Mimo że jest stałym klientem i nigdy wcześniej nie miał problemów z dodatkowymi opłatami Ryanair, był „całkowicie zszokowany”, gdy karty pokładowe nie mogły zostać zeskanowane.
Pracownik Ryanair pracujący przy stanowisku odprawy był również zaskoczony.
„Spojrzał na komputer, nasze imiona i numery miejsc się pojawiły. Jednak z jakiegoś powodu [karty pokładowe] nie mogły zostać zeskanowane. Nie wiedział, dlaczego”, wyjaśnił Lloyd.
Ponieważ był to poranny lot, pracownik nie mógł zadzwonić do obsługi klienta Ryanair, ponieważ jeszcze nie była otwarta.
Rodzinie powiedziano, że pasażerowie nie mogą wsiadać na pokład samolotu bez karty pokładowej, więc albo zapłaci za nowe karty, albo musi czekać na otwarcie obsługi klienta i zrezygnować z lotu.
Nie mając dostępnych lotów przez kolejne trzy dni, Lloyd zdecydował się zapłacić opłatę za nowe karty – łącznie 165 funtów.
Jednak, kiedy złożył roszczenie, powiedziano mu, że problem nie był spowodowany błędem systemu komputerowego linii lotniczej.
Początkowo linia lotnicza twierdziła, że Lloyd nie zweryfikował swojej tożsamości, ale potem przyznała, że było to „nieprecyzyjne”.
Następnie powiedziała, że rodzina „anulowała swoją odprawę” online na dzień przed lotem.
Lloyd zaprzecza temu, twierdząc, że nie pamięta, by ponownie wchodził na stronę internetową Ryanair po odprawie.
Zobacz też:
„Gdybym popełnił błąd, przyznałbym się do niego i zapłacił, ale miałem właściwe karty pokładowe”, powiedział.
Linia lotnicza skierowała rodzinę do AviationADR, niezależnego organu rozstrzygania sporów lotniczych, ponieważ ich spór nie może zostać rozwiązany.
Rzecznik Ryanair powiedział BBC: „[Rodzina] anulowała swoją odprawę na stronie internetowej 22 lipca i zignorowała komunikat ostrzegawczy, że będą musieli ponownie się odprawić i wygenerować nowe karty pokładowe”.
Stwierdził, że rodzina została więc słusznie obciążona opłatą za wydanie nowych kart pokładowych.
Ten spór nastąpił po tym, jak Ryanair obciążył starsze małżeństwo 110 funtami za wydrukowanie ich kart pokładowych, gdy przez pomyłkę zabrali ze sobą karty na lot powrotny.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube
Gorące Tematy
Pełna lista przedmiotów zakazanych w brytyjskich fast foodach od 1 paźdz…
Samolot Ryanair zawracał na płycie lotniska, żeby zabrać pozostawionego …
Chaos na brytyjskich lotniskach: setki podróżnych czekają godzinami po a…
Ryanair ogłasza nową zimową trasę z Wielkiej Brytanii
Pełna lista dodatków o wartości do 2085 GBP wypłacanych do końca 2023 ro…