Zaloguj się Załóż konto
>

Brytyjski gigant dyskontowy B&M ogłasza duże obniżki cen po fatalnym kwartale

Brytyjska sieć B&M ogłasza cięcia cen po gwałtownym spadku sprzedaży i wzroście kosztów operacyjnych.

Brytyjski gigant dyskontowy B&M ogłasza duże obniżki cen po fatalnym kwartaleBrytyjska sieć dyskontowa B&M znalazła się pod presją finansową i zapowiedziała duże obniżki cen w swoich sklepach w Wielkiej Brytanii.

Firma ostrzegła, że jej roczny zysk będzie niższy niż wcześniej zakładano, co jest efektem spadku sprzedaży oraz gwałtownego wzrostu kosztów prowadzenia działalności.

B&M, znana z tanich produktów codziennego użytku, poinformowała o spadku sprzedaży porównywalnej w Wielkiej Brytanii o 1,1 procent w drugim kwartale, co było wynikiem gorszym od oczekiwań analityków.


Spółka prognozuje, że jej półroczne zyski operacyjne spadną aż o 28 procent – do około 198 milionów funtów.

W skali całego roku firma spodziewa się zysków w przedziale od 510 do 560 milionów funtów, czyli nawet o 18 procent mniej niż w ubiegłym roku.

Na pogorszenie wyników wpływ miały przede wszystkim rosnące koszty płac, które w pierwszej połowie roku finansowego (zakończonej 27 września) wzrosły o 30 milionów funtów, oraz dodatkowy podatek w wysokości 14 milionów funtów wynikający z nowych przepisów o rozszerzonej odpowiedzialności producentów (Extended Producer Responsibility).

B&M tnie ceny i ogranicza liczbę produktów, by przyciągnąć klientów

Firma ogłosiła plan naprawczy, który ma potrwać nawet do 18 miesięcy.

Obejmuje on między innymi znaczące obniżki cen kluczowych produktów, wprowadzenie bardziej elastycznych promocji typu „manager’s specials”, zmniejszenie liczby dostępnych linii asortymentowych oraz poprawę dostępności najpopularniejszych towarów na półkach.


Nowy dyrektor generalny Tjeerd Jegen, który objął stanowisko w czerwcu, przyznał, że B&M zachowała silną ofertę cenową, ale problemy leżą w realizacji operacyjnej.

„Przeprowadziliśmy kompleksowy przegląd naszego modelu działania. Ustaliliśmy, że nasza propozycja wartości jest nadal mocna, jednak wykonanie operacyjne zawiodło. To wpłynęło negatywnie na wyniki pierwszej połowy roku i prognozy na cały okres finansowy” – powiedział Jegen.

Zobacz też:


Dodał, że B&M już zaczęła zaostrzać swoją politykę cenową, refokusować asortyment i poprawiać dostępność towarów, by przywrócić „ekscytację zakupom” w swoich sklepach.

„Mamy jeszcze wiele pracy przed sobą, ale wierzymy, że wprowadzone zmiany przywrócą trwały wzrost sprzedaży w ujęciu porównywalnym” – dodał szef sieci.

Sieć wciąż pod presją, ale liczy na poprawę

Pomimo niewielkiej poprawy sprzedaży w Wielkiej Brytanii po zakończeniu drugiego kwartału, B&M spodziewa się, że kolejne miesiące również będą trudne.

Firma przewiduje, że sprzedaż może się wahać od niewielkiego spadku po niewielki wzrost w ujęciu rok do roku.

Obecnie B&M prowadzi 786 sklepów pod swoją główną marką w Wielkiej Brytanii, a także 344 placówki działające jako Heron Foods i B&M Express. Sieć posiada również 140 sklepów we Francji.

B&M podkreśla, że mimo trudnej sytuacji gospodarczej w Wielkiej Brytanii, jest zdeterminowana, by odbudować swoją pozycję i odzyskać zaufanie klientów poprzez dalsze wzmacnianie swojej oferty niskich cen.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.