Zaloguj się Załóż konto

Mieli zmniejszyć liczbę wzywanych karetek, wyszło odwrotnie

Darmowa linia NHS 111 nie przyniosła spodziewanych efektów. Zamiast zmniejszyć liczbę zgłoszeń pod 999 i wezwań karetek, doprowadziła do zwiększenia ich liczby o 2,9%, co oznacza, że karetki musiały wyjechać o 14.500 razy więcej.

Darmowa linia NHS 111 nie przyniosła spodziewanych efektów. Zamiast zmniejszyć liczbę zgłoszeń pod 999 i wezwań karetek, doprowadziła do zwiększenia ich liczby o 2,9%, co oznacza, że karetki musiały wyjechać o 14.500 razy więcej.

Numer 111 został ustanowiony dla tych, którzy mają pilną, ale nie zagrażającą życiu, sprawę. Telefony odbierają pracownicy, którzy nie są medykami, ale korzystają z pomocy pielęgniarek. Linia miała zastąpić NHS Direct, ale od początku jej funkcjonowania pojawiały się problemy: przede wszystkim długi czas oczekiwania na połączenie, a także nietrafione porady.

Według badań University of Sheffield NHS 111 nie przyniósł oczekiwanego zmniejszenia liczby zgłoszeń pod 999 ani nie pomógł w określaniu, czy pacjent potrzebuje natychmiastowej pomocy. Raport pojawił się po tym, jak sir Bruce Keogh, dyrektor medyczny NHS, wezwał do pracy nad linią 111. Zgodnie z jego planem, pracownicy mieliby mieć dostęp do akt medycznych, żeby udzielać odpowiednich porad, a także byliby w kontakcie z medykami: lekarzami, dentystami, paramedykami itd. Co więcej, mogliby umawiać na wizyty w A&E, przepisywać gotowe recepty albo wzywać karetkę.

Według autorów raportu takie działanie jednak prędzej podniosłoby liczbę wysyłanych karetek, niż ją zmniejszyło. Uważają też, że system kierowany przez osoby bez wykształcenia medycznego nie może przynieść dobrych rezultatów.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Więcej osób pracuje, ale warunki są gorsze
 Czytaj następny artykuł:
Bezrobocie w West Midlands spada